کد خبر: 1204099
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
خیلی مفتخر و ممنونم که برای این موقعیت به فکر من بودید، ولی متأسفانه در حال حاضر وقتم کاملاً پر است.

جوان آنلاین: علی‌رضا بازارگان در کانال تلگرامی خود نوشت: شاید شما هم مثل من از اینکه با «نه» گفتن کسی را ناراحت یا ناامید کنید معذب می‌شوید؟ یا شاید دیدن واکنش طرف مقابل بعد از شنیدن جواب منفی برایتان اضطراب‌آور است؟ در اینجا چند نکته برای ساده‌تر و زیباتر کردن «نه» گفتن در کار مرور شده است:
۱) حتماً جوابتان را با تشکر شروع کنید. مثال: خیلی مفتخر و ممنونم که برای این موقعیت به فکر من بودید، ولی متأسفانه در حال حاضر وقتم کاملاً پر است.
۲) به جای دروغ گفتن جواب صادقانه بدهید. مثال: واقعیت این است که استرس شرایط این کار بالا به نظر می‌رسد که با روحیه من سازگار نیست.
۳) اگر فرد توانمندی می‌شناسید او را به جای خودتان معرفی کنید. مثال: در حال حاضر نمی‌توانم حق مطلب را ادا کنم، ولی فکر می‌کنم یکی از همکارانم بتواند برایتان مفید باشد.
۴) پل‌های پشت سرتان را خراب نکنید. مثال: گرچه در حال حاضر این کار برایم مقدور نیست ولی خوشحال می‌شوم بعد از عید زمینه‌های همکاری را دوباره مرور کنیم.
۵) شروط و مرز‌هایی را که دارید روشن کنید. مثال: متشکر از پیشنهاد شما، ولی من به دلیل شرایط خانوادگی فقط کار‌هایی را که داخل وقت اداری باشند می‌پذیرم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار