کد خبر: 1203985
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷
نخست وزیر فنلاند روز سه شنبه از بازگشایی بخش‌هایی از مرز‌های این کشور با روسیه خبر داد.

جوان آنلاین: فنلاند روز سه شنبه اعلام کرد که بخش‌هایی از مرز‌های خود با روسیه را بازخواهد کرد.

به گزارش وبگاه «پولتیکو» فنلاند دو هفته قبل بخشی از مرز‌های خود را به بهانه افزایش مهاجران غیرقانونی تحت حمایت روسیه بست.

«پتری اورپو» نخست وزیر فنلاند روز سه شنبه اعلام کرد، بخشی از گذرگاه‌های مرزی با روسیه از روز پنجشنبه بازگشایی خواهند شد. این تصمیم تا ۱۴ ژانویه به قوت خود باقی خواهد ماند.

اورپو در نشست خبری گفت: «مرز به تدریج باز می‌شود.»

فنلاند مرز‌های شرقی خود با روسیه را به مدت دو هفته به دلیل اتهاماتی مبنی بر اینکه روسیه مهاجران و پناهجویان را به سمت مرز‌ها می‌راند، بست.

مسکو بار‌ها این ادعا‌ها را رد کرده است و وزارت خارجه روسیه گفته است که تصمیم قبلی فنلاند برای بستن تعدادی از ایست‌های بازرسی در مرز تحریک آمیز است.

«الینا والتونن» وزیر امور خارجه فنلاند در مصاحبه‌ای با پولتیکو گفت که دولتش امیدوار است پس از کاهش موج مهاجران، مرز‌ها را بازگشایی کند.

تنش‌ها بین هلسینکی و مسکو از زمانی که روسیه تهاجم خود به اوکراین را در فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرد، تشدید شد و فنلاند را واداشت تا به ائتلاف نظامی ناتو بپیوندد.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره برنامه کشور‌های عضو ناتو برای استقرار سربازانشان در مرز فنلاند و روسیه گفت: «هیچ کس و هیچ چیز فنلاند را تهدید نمی‌کند و این یک اقدام افراطی است.»

او همچنین هشدار داد: «تنش‌ها به دلیل متمرکز کردن سربازان بیشتر در مرز ما ممکن است افزایش یابد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار