کد خبر: 1203718
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی در کنست این رژیم مدعی شد که اسرائیل مسئولیت خلع سلاح غزه را بر عهده می‌گیرد.

جوان آنلاین: «اسرائیل به تنهایی مسئولیت خلع سلاح غزه را برعهده خواهد گرفت» این سخنانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست کمیسیون امنیت و امور خارجی در کنست مطرح کرده است.

به گزارش فارس، وی در ادامه سخنانش مدعی شد: «حماس به کسی اجازه خروج از غزه را نمی‌دهد، اما پس از آنکه مسئولیت نوار غزه را در دست گرفتیم، اجازه این کار را خواهیم داد».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که رسانه‌های اسرائیلی امروز (دوشنبه، ۱۱ دسامبر) با اذعان به این امر که «سامانه موشکی جنبش حماس هنوز چالشی بزرگ برای جبهه داخلی اسرائیل است»، گزارش دادند که مقاومت فلسطین موفق شده در سایه تلاش‌های نظامیان اسرائیلی برای پیشروی در مناطق مختلف نوار غزه یک موازنه وحشت ایجاد کند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که در سایه حملات توپخانه‌ای شدید اسرائیل علیه خان‌یونس در جنوب نوار غزه، درگیری‌های خشونت‌باری در این شهر آغاز شده است.

خان یونس در حدود ۹.۵ کیلومتری گذرگاه رفح، بزرگترین شهر در جنوب غزه است و پیش از جنگ جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر داشت، اما اکنون میزبان شمار زیادی از آوارگان فلسطینی است که به اجبار نظامیان اسرائیلی از شمال غزه راهی جنوب آن شده‌اند.

در چنین شرایطی ارتش اشغالگر چندین روز است که به شدت در حال بمباران هوایی این شهر است و دستور تخلیه چندین منطقه را صادر کرده است و اکنون ادعا می‌کند که سران مقاومت حماس در این شهر پناه گرفته‌اند. با این وجود مقاومت فلسطین نیز در حال نبرد جانانه‌ای با اشغالگران است و تاکنون ده‌ها نظامی اسرائیلی را از پای درآورده و ده‌ها جنگ‌افزار اسرائیلی را منهدم کرده است.

روزنامه هاآرتص دیروز یکشنبه گزارش داد که زمان باقی مانده برای نبرد در خان یونس در حال کوتاه شدن است و درگیری‌ها بحرانی و پیچیده‌تر می‌شود و پیشروی نیرو‌های اسرائیلی در برخی مناطق در جریان تهاجم زمینی به نوار غزه با مشکل مواجه شده است.

یک مقام ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز دو روز پیش گزارش داد که تل‌آویو انتظار دارد عملیات‌های نظامی‌اش در شهر خان‌یونس در جنوب غزه ۳ تا ۴ هفته طول بکشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار