کد خبر: 1203187
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
هندوستان به عنوان کشوری مطرح است که خدمات برون‌سپاری وسیعی را با قیمت‌های بسیار رقابتی در حوزه‌هایی مثل «خدمات مشتریان»، «برنامه‌نویسی کامپیوتری»، «تحقیقات بازار» و ... ارائه می‌کند

جوان آنلاین: کانال «آکادمی مدیریت استراتژیک» نوشت: فیلیپ کاتلر در کتاب خود به نام «مدیریت بازاریابی» که از سوی آقای دکتر مهدی امیرجعفری ترجمه و به بازار ارائه شده است، می‌نویسد:
از دیرباز، شرکت‌ها منابع مختلفی از قبیل نیروی کار، مواد اولیه، اطلاعات و انرژی را که وارد کسب و کارشان می‌شد، تملک و مدیریت می‌کردند، ولی این روش در حال تغییر است. بسیاری از شرکت‌های امروزی به دنبال برون‌سپاری فعالیت‌های فرعی خود هستند تا با استفاده از این شیوه به کیفیت بهتری دست یابند و هزینه‌های خود را کاهش دهند.
به عنوان مثال، هندوستان به عنوان کشوری مطرح است که خدمات برون‌سپاری وسیعی را با قیمت‌های بسیار رقابتی در حوزه‌هایی مثل «خدمات مشتریان»، «برنامه‌نویسی کامپیوتری»، «تحقیقات بازار» و ... ارائه می‌کند. به همین دلیل، شرکت‌ها به جای اینکه این قبیل کار‌ها را خودشان انجام بدهند، آن را به شرکت‌ها و فریلنسر‌های هندی می‌سپارند.
به بیان دیگر، شرکت‌های امروزی بیشتر به دنبال تملک و بهبود منابع کلیدی و اساسی کسب و کار خود هستند. به همین دلیل، بسیاری از شرکت‌های نساجی، شیمیایی و
رایانه‌ای/ الکترونیکی، دست از تولید محصولات‌شان برداشته‌اند و این وظیفه را به شرکت‌های دیگری که توانایی تولید ارزان‌تر را دارند، واگذار کرده‌اند. در حقیقت، این قبیل شرکت‌ها به جای درگیر شدن در فرایند سخت تولید، روی طراحی، بهبود و بازاریابی شایستگی‌های کلیدی‌شان تمرکز کرده‌اند. یک شایستگی کلیدی دارای این سه ویژگی مهم است:
۱) یک شایستگی کلیدی منبع کسب مزیت رقابتی است، زیرا این شایستگی به شرکت در ارائه ارزش بیشتر به مشتری کمک می‌کند؛ ۲) یک شایستگی کلیدی در بازار‌های مختلف شرکت کاربرد دارد؛ ۳) رقبا به سختی می‌توانند از شایستگی کلیدی شرکت تقلید کنند.
برای مثال، شایستگی کلیدی آیکیا، بزرگ‌ترین تولیدکننده مبلمان و لوازم دکوری منزل، عبارت است از طراحی محصولات به صورت ماژولار تا مشتری خودش در منزل محصول خریداری شده را سر هم کند. این شایستگی کلیدی هم به مزیت رقابتی آیکیا تبدیل شده است، هم در کشور‌های گوناگون طرفدار دارد و هم رقبا به سختی می‌توانند از آن تقلید و کپی‌برداری کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار