کد خبر: 1202531
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰
فناوری در حال ساخت توسط این استارتاپ، در هدبند ضخیمی پیاده‌سازی شده است که Halo نام دارد و می‌تواند رؤیا‌های شفاف، یعنی رؤیا‌هایی را که در آن‌ها از خواب‌دیدن خود آگاه هستید، القا کند؛ بنابراین، این فناوری به‌طور بالقوه می‌تواند کنترل رؤیا‌ها را فراهم کند.

جوان آنلاین: استارتاپی با نام Prophetic در حال کار روی یک فناوری است که شاید نمونه آن را فقط در فیلم‌های سینمایی و داستان‌های تخیلی دیده باشید. در واقع فناوری این استارتاپ، به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید خواب و رؤیا‌های خود را کنترل کنید و حتی در خواب‌های خود کار کنید!

به گزارش دیجایتو، فناوری در حال ساخت توسط این استارتاپ، در هدبند ضخیمی پیاده‌سازی شده است که Halo نام دارد و می‌تواند رؤیا‌های شفاف، یعنی رؤیا‌هایی را که در آن‌ها از خواب‌دیدن خود آگاه هستید، القا کند؛ بنابراین، این فناوری به‌طور بالقوه می‌تواند کنترل رؤیا‌ها را فراهم کند. همان‌طور که «اریک وولبرگ»، بنیان‌گذار و مدیرعامل Prophetic به فورچون می‌گوید، هدف اصلی پروژه Halo این است که افراد بتوانند کنترل رؤیا‌های خود را به‌دست بگیرند و از زمان خواب خود به نحو بهتری استفاده کنند!

به عنوان مثال، وولبرگ می‌گوید که یک بنیان‌گذار و مدیرعامل می‌تواند با این فناوری برای جلسه‌های آینده خود تمرین کند یا یک طراح وب می‌تواند الگو‌های جدید ایجاد کند و به‌طور کلی، «عامل محدود‌کننده تخیل خود افراد است.»

ماکت‌های اولیه Halo دستگاهی شبیه به هدبند را نشان می‌دهند که می‌توان آن را مانند تاج روی سر خود قرار داد. این دستگاه کارش را با انتشار پرتو‌های متمرکز اولتراسوند در ناحیه‌ای از مغز انجام می‌دهد که در شکل‌گرفتن رؤیای شفاف نقش دارد و تصمیم‌گیری و آگاهی را کنترل می‌کند. نکته قابل‌توجه دیگر اینکه Prophetic برای ساخت Halo با بنیان‌گذار Card۷۹، یعنی «افشین مهین» همکاری کرده که قبلاً دستگاه Neuralink N۱ را برای شرکت ایمپلنت مغزی «ایلان ماسک»، یعنی نورالینک طراحی کرده است.

با این وجود، برخی از کارشناسان در مورد هدبند Halo و امکان کنترل خواب با آن چندان مطمئن نیستند. «آنتونیو زادرا»، استاد روانشناسی «دانشگاه مونترال»، به فورچون می‌گوید که «انجام این کار چندان ساده نیست.» در واقع او مطمئن نیست که چنین فناوری در القای رؤیا‌های شفاف مؤثر خواهد بود یا خیر.

در نهایت اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، Prophetic قصد دارد دستگاه‌های Halo را از سال ۲۰۲۵ با قیمتی بین هزارو ۵۰۰ تا ۲ هزار دلار روانه بازار کند. باید دید این فناوری باعث می‌شود تا در آینده مانند فیلم‌های تخیلی، از جمله Inception، انسان‌ها بتوانند با دنیای رؤیا و خواب ارتباط بیشتری بگیرند یا خیر.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار