کد خبر: 1201480
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
اولین قاتلی که سحرگاه دیروز برای اجرای حکم قصاص در زندان قزلحصار کرج پای چوبه دار رفت، مرد جوانی به نام تیمور است که ۱۴ سال قبل در درگیری با همدستی چهار نفر از دوستانش پسر جوانی را به نام حمید در شهرستان شهریار به قتل رساند
آرمین بینا
جوان آنلاین: سحرگاه دیروز سه قاتل که در جریان حادثه‌های جداگانه مرتکب قتل شده‌بودند برای اجرای حکم، پای چوبه دار رفتند که یکی از قاتلان حکمش اجرا شد، اما دو نفر دیگر یکی به احترام ایام فاطمیه از اولیای‌دم مهلت گرفت و دیگر هم برای بررسی درخواست توبه‌نامه‌اش از سوی قضات حکمش اجرا نشد. 
قبل از طلوع آفتاب مأموران بدرقه زندان قزلحصار کرج دو قاتل را برای اجرای حکم قصاص و یک قاتل دیگر را که علاوه بر قصاص به خاطر رعب و وحشتی که در حادثه قتل دو مرد به‌وجود آورده و به اعدام هم محکوم شده‌بود برای اجرای حکم اعدامشان پای چوبه دار بردند. دو متهمی که مهلت گرفتند و به سلولشان بازگشتند، یکی در شهرستان اسلامشهر پسر جوانی را کشته و یکی دیگر هم در حادثه‌ای خونین در قهوه‌خانه‌ای در یکی از خیابان‌های شرقی تهران دو نفر را با شلیک گلوله به قتل رسانده‌بود. متهمی هم که قصاص شد پنج سال قبل صاحب مغازه ساندویچی را در تهران به قتل رسانده‌بود. 
 
 مهلت 
اولین قاتلی که سحرگاه دیروز برای اجرای حکم قصاص در زندان قزلحصار کرج پای چوبه دار رفت، مرد جوانی به نام تیمور است که ۱۴ سال قبل در درگیری با همدستی چهار نفر از دوستانش پسر جوانی را به نام حمید در شهرستان شهریار به قتل رساند. در جریان حادثه تیمور و دو نفر از دوستانش که ضربات آن‌ها کشنده‌بود، به قصاص محکوم شدند و پرونده آن‌ها برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی فرستاده‌شد. همزمان با سیر مراحل تشریفات اجرای حکم قصاص اولیای‌دم که مادر مقتول است، دو نفر از متهمان را بخشید، اما تصمیم گرفت حکم قصاص تیمور را اجرا کند. پس از این، تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی جلسات متعددی را برای جلب رضایت اولیای‌دم برگزار کردند تا تیمور را هم از طناب دار نجات دهند، اما هیچ‌کدام از جلسات نتیجه‌ای نداد و در نهایت سحرگاه دیروز متهم پای چوبه دار حاضر شد. در حالی که طناب دار به گردن وی آویخته شده‌بود و قاتل آخرین لحظاتی عمر خود را تجربه می‌کرد، اعضای تیم صلح و سازش از مادر مقتول درخواست کردند قاتل پسرش را ببخشد. از سوی دیگر قاتل هم با گریه و التماس از اولیای‌دم خواست به او زندگی دوباره ببخشد. مادر مقتول وقتی با این صحنه روبه‌رو شد، طناب دار را از گردن متهم برداشت و اعلام کرد به احترام ایام فاطمیه به متهم مهلت می‌دهد تا در فرصت بعدی درباره اجرای حکم تصمیم‌گیری کند. بدین ترتیب تیمور از چوبه دار فاصله گرفت و به سلولش بازگشت. تلاش برای جلب رضایت اولیای‌دم ادامه دارد. 
 
 آغاز ماجرا 
روز یازدهم فروردین ماه سال ۸۸ به مأموران پلیس شهرستان شهریار خبر رسید پسر جوانی در یکی از بیمارستان‌ها به خاطر ضرب و جرح که در درگیری به او وارد شده، به قتل رسیده‌است. 
با اعلام این خبر، مأموران راهی بیمارستان شدند و دریافتند مقتول عصر روز قبل در پاساژی در مرکز شهر با چند پسر جوان درگیر و به شدت زخمی شده‌است، اما پس از انتقال به بیمارستان یک روز بعد به دلیل اصابت ضربات سنگین به بدن و سرش فوت کرده‌است. 
بررسی‌ها نشان داد مقتول داخل پاساژ جلوی مغازه موبایل‌فروشی ایستاده‌بود که پسر جوانی به نام تیمور همراه چهار نفر دیگر از دوستانش با چوب و چماق به او حمله کرده و او را به شدت کتک زده و سپس از محل با خودروی پرایدی فرار کرده‌اند. بدین ترتیب متهمان تحت تعقیب قرار گرفتند و چند ماه بعد یکی‌یکی به دام افتادند. متهمان در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کردند و مدعی شدند به خاطر اختلاف قبلی که متهم با تیمور داشته‌است، او را به شدت کتک زده و به قتل رسانده‌اند. در ادامه مشخص شد ضربات تیمور و دو نفر از همدستانش به نام‌های پویا و سیروس کشنده بوده‌است و بدین ترتیب سه متهم به قصاص محکوم شدند. اولیای دم که برای متهمان درخواست قصاص داده‌بودند، پس از گذشت مدتی پویا و سیروس را بخشیدند، اما اعلام کردند تصمیم دارند تیمور را قصاص کنند تا اینکه صبح دیروز پای چوبه دار به وی مهلت دادند. 
 
 توبه‌نامه 
دومین قاتلی که پای چوبه دار رفت، مرد جوانی به نام سیروس است که شامگاه پنج‌شنبه ۱۴ آذر سال ۹۸ در خیابان اسلام‌آباد در منطقه افسریه همراه دو نفر دیگر وارد قهوه‌خانه‌ای شد و شروع به تیراندازی داخل قهوه‌خانه و داخل خیابان کرد. وی در جریان آن راننده خودروی مسافرکشی و مرد بی‌گناه دیگری را به قتل رساند و پسر نوجوانی را هم زخمی کرد. متهم که برای زهر چشم گرفتن فردی که با او اختلاف داشت، مرتکب دو قتل شده‌بود، علاوه بر قصاص به خاطر تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت محارب هم شناخته و به اعدام هم محکوم شد. وی سحرگاه دیروز برای اجرای حکم اعدام پای چوبه دار رفت، اما از آنجایی که توبه‌نامه نوشته‌بود، حکمش اجرا نشد و به سلولش بازگشت. قرار است توبه‌نامه وی به زودی در یکی از شعبه‌های دیوان عالی کشور بررسی شود. چنانچه توبه‌نامه قاتل از سوی قضات دیوان عالی کشور پذیرفته‌شود، حکم اعدام وی به حبس تبدیل می‌شود و اگر پذیرفته نشود، وی به زودی اعدام می‌شود. 
 
 قاتل ساندویچی قصاص شد 
تنها قاتلی که صبح دیروز در زندان قزلحصار کرج قصاص شد، ایرج نام داشت. متهم پنج سال قبل در درگیری صاحب مغازه ساندویچی را به قتل رساند. 
ساعت یک بامداد روز سه شنبه ۲۸ خرداد ماه سال ۹۷ مأموران کلانتری ۱۲۸ تهران‌نو از درگیری خونینی دو مرد در خیابان دماوند با خبر و راهی محل شدند. 
مأموران پلیس در محل حادثه جلوی مغازه ساندویچ‌فروشی با جسد مرد ۶۵ ساله‌ای به نام سعید روبه‌رو شدند که با ضربات جسم نوک تیزی به بدنش به قتل رسیده‌بود. 
بررسی‌های مأموران نشان داد مقتول صاحب ساندویچ‌فروشی است و لحظاتی قبل از مغازه‌اش بیرون می‌آید که مرد جوانی به او حمله و او را با چاقویی زخمی می‌کند. 
در تحقیقات میدانی هم مشخص شد ۱۴ روز قبل مرد ۳۰ ساله‌ای به نام ایرج مقتول را جلوی مغازه‌اش به شدت کتک می‌زند و قصد آتش زدن مغازه وی را دارد که با حضور همسایه‌ها موفق نمی‌شود و فرار می‌کند. در بررسی‌های دوربین‌های مداربسته مأموران دریافتند قاتل همان ایرج است که روز چهاردهم خرداد هم مقتول را کتک زده است. 
بدین ترتیب ایرج تحت تعقیب قرار گرفت و مأموران موفق شدند وی را بازداشت کنند. متهم ابتدا منکر جرم خود شد، اما وقتی با دلایل و مدارک روبه‌رو شد، به قتل اعتراف کرد و مدعی شد به خاطر اختلاف‌های قبلی سعید را به قتل رسانده‌است. متهم در دادگاه با درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شد و رأی دادگاه هم پس از تأیید در دیوان عالی کشور برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام فرستاده شد. وی سحرگاه دیروز با حضور اولیای‌دم حکمش اجرا و پرونده وی برای همیشه بسته شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار