کد خبر: 1200349
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
انتقاد ملی‌پوش شمشیربازی از میزان پاداش‌ها
نمی‌شود که از ورزشکاران، برای افتخارآفرینی در مسابقات جهانی توقع داشت، اما با نیاز‌های آنان رفتار مناسبی نداشت، بنابراین مسئولان به گونه‌ای عمل کنند که ورزشکاران در سطح قابل قبولی درباره زندگی خود اطمینان خاطر داشته باشند که مهم‌ترین آن‌ها مسکن و اشتغال است
فریدون حسن

جوان آنلاین: لازم است به صورت مکرر به مسئولان ورزش یادآور شد که مقام معظم رهبری فرمودند ایران قوی باید ورزشی قوی داشته باشد و ادامه دادند: «نمی‌شود که از ورزشکاران، برای افتخارآفرینی در مسابقات جهانی توقع داشت، اما با نیاز‌های آنان رفتار مناسبی نداشت، بنابراین مسئولان به گونه‌ای عمل کنند که ورزشکاران در سطح قابل قبولی درباره زندگی خود اطمینان خاطر داشته باشند که مهم‌ترین آن‌ها مسکن و اشتغال است.»
تنها سه روز بعد از دیدار ورزشکاران و مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی با رهبر معظم انقلاب اسلامی و این توصیه ایشان به مسئولان ورزش کشور شنیدن صدای انتقاد برخی از این ورزشکاران نسبت به بی‌توجهی مسئولان ورزش کشور جای تعجب دارد؛ دستور‌هایی که جای هیچ توجیهی ندارد و باید به آن‌ها عمل کرد؛ انتقاد‌هایی که گویی برای مسئولان ورزش ایران جنبه تفریح پیدا کرده است؛ حرف‌هایی که از این گوش می‌گیرند و از آن گوش در می‌دهند، بدون اینکه کوچک‌ترین اقدامی در راه حل‌وفصل مشکل ورزشکاران انجام دهند تا هر روز داغ دل مدال‌آوران و قهرمانان تازه‌تر شود. بازهم پاداش و باز هم همان انتقاد‌های همیشگی مدال‌آوران بابت میزان آن و تبعیضی که بین ورزشکاران در پرداخت پاداش از سوی مسئولان ورزش اعمال می‌شود.
این بار نوبت مدال‌آور ملی‌پوش شمشیربازی ایران است تا لب به انتقاد بگشاید و نوع نگاه مسئولان را بابت اهدای پاداش زیرسؤال ببرد. محمد رهبری، قهرمان شمشیربازی کشورمان معتقد است: اینکه قبل از مسابقات میزان پاداش مدال‌های مختلف را مشخص اعلام می‌کنند، ضربه بزرگی به روحیه ورزشکاران وارد می‌کند و تمرکز آن‌ها را به هم می‌ریزد، ضمن اینکه تفاوت قائل‌شدن میان مدال‌های انفرادی و تیمی را هم از جمله ایراد‌های مهم سیستم اهدای پاداش به مدال‌آوران عنوان می‌کند.
محمد رهبری در بخشی از گفت‌وگوی خود با ایسنا می‌گوید: «ما این همه تلاش می‌کنیم، اما آخرش هیچ چیزی ندارد. هر چهار سال یک بار مدال بازی‌های آسیایی می‌گیریم، اما سروته قضیه را با
۳۰۰- ۲۰۰میلیون جمع می‌کنند. با این مبلغ حتی یک ماشین هم نمی‌توانیم بخریم. نمی‌شود که چهار سال از عمرمان را بگذاریم، آخرش هم به این شکل باشد. تعیین پاداش ضربه بزرگی به روحیه ورزشکار می‌زند و بین مدال طلا تا برنز اختلاف ۱۵۰درصدی وجود دارد و همین مسئله به ورزشکار استرس زیادی وارد می‌کند، چون می‌بیند مدال برنز چقدر کم‌ارزش است. الان برای برنز تیمی بازی‌های آسیایی ۷۵میلیون تومان می‌دهند و با این مبلغ چه کار می‌توان کرد. مانند جوک است که برای یک مدال برنز بازی‌های آسیایی، ۷۵میلیون تومان می‌دهند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار