کد خبر: 1199629
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
دوم آبان۱۴۰۲ یک خبرگزاری یونانی گزارش داد امریکا ده‌ها هواپیمای نظامی و شماری از تفنگداران دریایی را در واکنش به جنگ غزه به پایگاه سودابی در جزیره کرت یونان فرستاده است. پس از آن در ۱۲ آبان سی.ان.ان در خبری آورد پهپاد آی.اس.آر امریکا در آسمان غزه پرواز می‌کند تا به یافتن گروگان‌ها کمک کند. اما یک افسر پایگاه امریکا در یونان فاش کرد این دروغ است و همه منابع این پهپاد برای کشف اهداف و ارائه داده‌ها به اسرائیل استفاده می‌شود. آنها ارتباطات حماس را شنود و موقعیت منابع این ارتباطات را ارائه می‌کنند و سپس اسرائیل این مناطق را بدون توجه به حضور غیر نظامیان در مجاورت آن بمباران می‌کند

جوان آنلاین: به‌رغم درخواست‌های جهانی برای توقف ماشین جنگ رژیم صهیونیستی در غزه، اسناد فاش شده نشان می‌دهد صهیونیست‌ها در نسل‌کشی مردم غزه تنها نیستند و امریکا هم از طریق پایگاه‌های سری خود در مدیترانه به اشغالگران کمک می‌کند؛ اقدامی که نه تنها به توقف درگیری‌ها در غزه کمکی نمی‌کند، بلکه می‌تواند دامنه تنش‌ها را در منطقه تشدید کند.

امریکا به نقش تاریخی خود در حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، زیرا آن‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از یکدیگر هستند و دولت جو بایدن هم در قبال نسل‌کشی در غزه شریک جرم است. دولت امریکا برای دستیابی به بزرگ‌ترین دستاورد‌های سیاسی و جبران شکست‌های خود در پرونده‌های مختلف به ویژه پرونده اوکراین، به دنبال پیروزی در خاورمیانه است و اکنون آوردگاه غزه را برای بازگرداندن جایگاه از دست رفته خود فرصت مناسبی می‌بیند. پس از وتوی قطعنامه‌های ضدصهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل و اعزام ناو‌ها و نیرو‌های نظامی به اطراف سرزمین‌های اشغالی، اکنون اسنادی به دست آمده که نشان می‌دهد واشینگتن رسماً در جنایات غزه مشارکت می‌کند تا شاید صهیونیست‌ها به موفقیتی نسبی در برابر گروه‌های مقاومت دست پیدا کنند.
در این راستا، در ۲۴ اکتبر ۲۰۲۳ یک خبرگزاری یونانی گزارش کرد که امریکا ده‌ها هواپیمای نظامی و تعداد زیادی از نیرو‌های تفنگدار دریایی را به عنوان قسمتی از واکنش به جنگ غزه به پایگاه سودابی واقع در جزیره کرت یونان اعزام کرده است. ۱۰ روز بعد در ۱۲ آبان سی‌ان‌ان گزارش کرد پهپاد ای‌اس‌آر امریکا روی غزه پرواز می‌کند تا به شناسایی و پیدا کردن گروگان‌ها کمک کند. داده‌های راداری نشان می‌دهد که هواپیمای «ای‌اس‌آر» و آرسی۱۳۵ که در پایگاه سودابی یونان هستند جهت پشتیبانی از رژیم صهیونیستی در این جنگ در منطقه پرواز می‌کنند. بر اساس اطلاعات دریافتی برخی سایت‌های خبری گروهی از افسران ارتش امریکا که دو سال قبل از افغانستان خارج شده بودند، بعد از شروع جنگ اسرائیل و غزه به پایگاه سودابی، یونان اعزام شدند و هم اکنون نقش جمع‌آوری و شنود اطلاعات جهت هدف‌گیری اماکن و اهداف در غزه و تبادل آن‌ها با رژیم صهیونیستی را برعهده دارند.
یک افسر امریکایی در این پایگاه طی ارسال برخی اطلاعات محرمانه از فعالیت‌های این پایگاه و ارتش ایالات متحده گفت: سودابی برای رصد فعالیت‌های روسیه در سوریه استفاده می‌شد، اما بعد از شروع جنگ اسرائیل و حماس، گستردگی نظامیان افزایش یافت. فعالیت‌های اصلی این پایگاه ارائه پشتیبانی «ای‌اس‌آر» (جمع‌آوری اطلاعات، شناسایی، شنود) و داده‌های هدف‌گیری به نیروی دفاع اسرائیل است. سی‌ان‌ان گزارش داد پهپاد‌های ارتش امریکا برای شناسایی در بالای غزه پرواز می‌کند تا گروگان‌ها را پیدا کند، اما این دروغ است. همه منابع ای‌اس‌آر برای کشف اهداف و ارائه این داده به «ای‌دی‌اف» (نیرو‌های دفاعی اسرائیل) استفاده می‌شود. همه ارتباطات حماس را شنود کرده و موقعیت منابع این ارتباطات را به «ای‌دی‌اف» ارائه و سپس اسرائیل این مناطق را بدون توجه به حضور غیرنظامیان در مجاورت هدف بمباران می‌کند.
امریکا از همان روز‌های ابتدایی جنگ غزه، با اعزام ناو‌ها و نیرو‌های زبده خود به دریای مدیترانه، اعلام کرد در صورت حملات گروه‌های مقاومت به سرزمین‌های اشغالی در حمایت از تل‌آویو وارد عمل خواهند شد. امریکا درحالی با کمک‌های نظامی به اسرائیل، کشتار فلسطینیان و دامنه درگیری‌ها را گسترش می‌دهد که مقامات این کشور بار‌ها مدعی شده‌اند دنبال تشدید تنش با ایران و گروه‌های همسو با آن نیستند. اما این‌گونه اقدامات نه تنها کمکی به توقف درگیری‌ها در غزه نخواهد کرد بلکه به تشدید تنش‌ها دامن خواهد زد.
امریکایی‌ها می‌دانند شکست رژیم صهیونیستی در غزه آن‌هم با ارتش تا بن دندان مسلح، به نفع محور مقاومت خواهد بود و برای جلوگیری از تحقق این سناریو با همه توان در کنار اشغالگران ایستاده‌اند. با وجود این کمک‌های اطلاعاتی و لجستیکی امریکا، صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند در برابر حماس موفقیتی کسب کنند و حتی از مخفیگاه اسرای صهیونیست و شبکه تونل‌های حماس هم اطلاعاتی نیافته‌اند و این شکست بزرگی برای امریکا و دشمن اسرائیلی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار