کد خبر: 1199471
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش گفت : اکنون ۵۰۵ مدرسه در کشور تک دانش آموزی هستند که این اقدام از افتخارات نظام اسلامی برای ارج نهادن به جایگاه تعلیم و تربیت است.

رضا مراد صحرایی در آیین افتتاح مدرسه خیری، مشارکتی زنده یاد فاطمه دمیرچی و زنده یاد حاج جعفر دمیرچی در کرج اظهارداشت: اکنون نیز ۲۴ هزار مدرسه داریم که در آنها پنج تا ۱۰ نفر دانش آموز درس مشغول به تحصیل هستند و در برخی مناطق معلم با بالگرد برای آموزش در مدارس حضور می یابد.

وی ادامه داد: اکنون تراکم دانش آموزی در مدارس کشور ۲۶ نفر است و در برخی مدارس بالای ۳۵ نفر تراکم داریم بنابر این در تلاش هستیم حتی یک مدرسه چنین نباشد.

صحرایی یادآورشد: همچنین سرانه آموزشی پس از پیروزی انقلاب افزایش یافته و اکنون پنج متر و ۲۲ سانتی متر مربع است که نقطه مطلوب برای این مهم هشت متر مربع است که تلاش های وافری در این زمینه در حال انجام است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به خیرین گفت: خیرین به سمت ایجاد هنرستان سازی با هدف ریشه کنی معضل بیکاری و آسیب های اجتماعی بروند چرا که بذر اقتصاد در مدارس با پرورش نیروی کار کاشته می شود.

وی ضمن قدر دانی از تلاش ها و آینده نگری استاندار البرز در امر مدرسه سازی اضافه کرد: دولت سیزدهم در موضوع مدرسه سازی عملکرد متفاوتی دارد اگرچه همه دولت ها در این زمینه کوشا بودند اما رییس جمهور و معاون اول در دولت سیزدهم به جد این مهم را مورد تاکید قرار داده اند.

مصمم هستیم تا پایان دولت سیزدهم ۲۰۰ مدرسه به آموزش و پرورش البرز تحویل دهیم

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: اکنون در راستای مصوبات سفر رییس جمهور محترم به استان، حدود ۸۰ مدرسه افتتاح شده و حدود ۳۶ مدرسه در حال ساخت داریم که به مرور در حال تکمیل است.

مجتبی عبداللهی در حاشیه مراسم افتتاح مدارس خیرساز مشارکتی ۱۲ کلاسه زنده یاد حسن نیکنام و دمیرچی در شهرهای نظرآباد و کرج با حضور وزیر آموزش و پرورش صورت گرفت، افزود: این ۳ مدرسه با مشارکت ویژه خیرین محترم مدرسه ساز به مرحله بهره برداری رسید.

 وی ادامه داد: با آغاز به کار دولت محترم سیزدهم، با توجه به ضعف جدی زیرساخت های آموزشی و پرورشی در استان البرز، موضوع مدرسه سازی مورد توجه ویژه قرار گرفت.

عبداللهی گفت: در این استان با توجه به تعامل ویژه سازمان نوسازی مدارس کشور و مشارکت پرشور خیرین مدرسه ساز، تحولات بزرگی در قالب نهضت مدرسه سازی شکل گرفت.

وی افزود: مصمم هستیم با همین جدیت و پیگیری های مضاعف و جلب مشارکت شهرداری ها جهت تامین اراضی مناسب، تعهدات خود را که همان ساخت ۲۰۰ مدرسه تا پایان دولت سیزدهم است، به نتیجه برسانیم.

استاندار البرز گفت: اکنون در راستای مصوبات سفر رییس جمهور محترم به استان، حدود ۸۰ مدرسه افتتاح شده و حدود ۳۶ مدرسه در حال ساخت داریم که به مرور در حال تکمیل است. وی افزود: فردا هم در شهرستان طالقان یک مدرسه خیرساز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار