کد خبر: 1199403
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
ظاهراً برای رژیم صهیونیستی نوبت تمرین جنایت با حمله به مدارس فرار رسیده است. جنگنده‌های رژیم اسرائیل بعدازظهر شنبه مدرسه «الفاخوره» را در اردوگاه «جبالیا» در شمال غزه بمباران کردند؛ مدرسه‌ای که وابسته به آژانس امدادرسانی آنروا مربوط به سازمان ملل است

جوان آنلاین: حالا دیگر هیچ جنبنده‌ای در غزه از حملات تل‌آویو در امان نیست. اسرائیلی‌ها که با حمله به زنان، بچه‌ها، بیمارستان‌ها و خبرنگاران، درس جنایت را آموزش می‌دادند، عصر شنبه در روز جهانی کودک، مدرسه الفاخوره مدرسه وابسته به آژانس امدادرسانی آنروا (سازمان ملل) را که پناهگاه آوارگان فلسطینی بود، بمباران کردند؛ جایی که بیش از ۲۰۰ نفر زن، کودک و سالخورده در آن شهید شدند. همزمان مدرسه «تل‌الزعتر» نیز بمباران شد.

ظاهراً برای رژیم صهیونیستی نوبت تمرین جنایت با حمله به مدارس فرار رسیده است. جنگنده‌های رژیم اسرائیل بعدازظهر شنبه مدرسه «الفاخوره» را در اردوگاه «جبالیا» در شمال غزه بمباران کردند؛ مدرسه‌ای که وابسته به آژانس امدادرسانی آنروا مربوط به سازمان ملل است. در این حمله صد‌ها زن و کودک و سالخورده فلسطینی پناهنده به این مدرسه هدف بمباران هدفمند قرار گرفتند و دست‌کم ۲۰۰ نفرشان در دم تکه تکه شدند. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پیکر‌های مثله شده و از هم پاشیده مردان و کودکان را روی بالکن و در اتاق‌های این مدرسه نشان می‌دهد، کسانی که ظاهراً از حملات رژیم صهیونیستی، به یک مدرسه تحت اداره سازمان ملل پناه برده بودند. اسرائیلی‌ها در جریان حمله به بیمارستان المعمدانی گفته بودند که در حال بررسی حمله هستند و حالا هم در سناریویی مشابه حمله به مدرسه فاخوره را تأیید نکرده‌اند. سرهنگ پیتر لرنر، سخنگوی ارتش اسرائیل به بی‌بی‌سی گفته که «ما هم همانند شما تصاویری را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌ایم» و تأکید کرده که «نمی‌توانم تأیید کنم که این حادثه مربوط به ارتش اسرائیل است. در حال بررسی این حادثه هستیم.» شمار اولیه شهدای مدرسه الفاخوره حدود ۵۰ نفر اعلام شده بود، ولی می‌کیله، وزیر بهداشت فلسطین ساعاتی بعد از این حمله، اعلام کرد که شمار شهدای بمباران مدرسه الفاخوره به ۲۰۰ نفر رسیده و امروز هم اعلام شد که شمار شهدا از ۲۰۰ نفر هم بیشتر است. یک مسئول در وزارت بهداشت غزه گفته که در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به این مدرسه، فقط ۳۲ نفر از اعضای یک خانواده شهید شدند. خبرنگار پرس‌تی‌وی در توصیف جنایت الفاخوره گفته است: «اینجا مادران فلسطینی در مدرسه الفاخوره قبل از حمله صهیونیست‌ها مشغول پخت نان برای فرزندان خود بودند تا در این محاصره شدید زنده بمانند، اما خون‌شان با نانی که قرار بود پخته شود و شکمی را سیر کند، آغشته شد.»


یونیسف: مدارس هدف نظامی نیستند
همزمان با این مدرسه، مدرسه «تل‌الزعتر» نیز هدف بمباران قرار گرفت. مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی، حملات به مدارس الفاخوره و تل‌الزعتر را «وحشتناک و مخوف» توصیف کرده و گفته «این حملات وحشتناک باید فوراً متوقف شوند. کودکان، مدارس و پناهگاه‌ها، هدف نظامی نیستند.» الازهر مصر نیز با اشاره به واکنش ضعیف جهان اسلام گفته که جهان و امت اسلامی و عربی در حق فلسطینیان کاری نکردند که در پیشگاه خداوند روسفید باشند. اسماعیل هنیه، رهبر حماس خواستار تحرک جدی برای توقف کشتار ملت فلسطین شد. حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس در گفتگو با الجزیره گفت که بمباران مدرسه الفاخوره نشان می‌دهد که دشمن صهیونیستی بر ادامه کشتار‌های خود در غزه اصرار دارد. وزارت خارجه ترکیه ضمن محکوم کردن حمله به مدرسه الفاخوره اعلام کرد، تعداد زنان و کودکانی که طی پنج هفته گذشته به دست رژیم صهیونیستی در غزه جان خود را از دست دادند، مایه شرم و ننگ عالم بشریت است. همچنین ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: «متأسفانه در سایه بی‌عملی کشور‌های جهان و مجامع بین‌المللی نسبت به نسل‌کشی ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی، رژیم غاصب صهیونیستی هر روز در کمال دنائت و وحشی‌گری، مرتکب جنایت جنگی و کشتار جمعی جدیدی علیه شهروندان و زنان و کودکان فلسطینی در منازل، سکونتگاه‌ها و اماکن اسکان موقت آوارگان و پناهجویان می‌شود.»
دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن جنایت صهیونیست‌ها در مدرسه الفاخوره را محکوم کرد و آن را در ادامه نسل‌کشی فلسطینیان خواند.


آمار و ارقام تکان دهنده
سازمان جهانی بهداشت یک‌شنبه اعلام کرد هیئت ارزیابی بشردوستانه که از بیمارستان الشفا در شمال نوار غزه بازدید کرد، این بیمارستان را «منطقه مرگ» توصیف کرد. همچنین هیئت سازمان ملل اعلام کرد: راهرو‌ها و محوطه بیمارستان مملو از زباله‌های پزشکی و جامد است و بیماران و کارکنان بهداشتی نسبت به سلامتی و ایمنی خود ابراز نگرانی کردند. ۲۵ نفر از کارکنان بهداشتی و ۲۹۱بیمار از جمله ۳۲کودک در وضعیت بحرانی در الشفا هستند. سازمان جهانی بهداشت و شرکا به سرعت در حال تدوین طرح‌هایی برای تخلیه فوری باقی بیماران، کارکنان و خانواده‌های آن‌ها هستند. براساس آمار و ارقامی که دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرده، تا عصر دیروز بیش از ۴۱ هزار واحد مسکونی در غزه به طور کامل تخریب شده است. بیش از ۲۲۲ هزار واحد دیگر خسارت دیده است. ۲۵ بیمارستان و ۵۲ مرکز درمانی به کلی از خدمت خارج شده است. ۵۵ دستگاه آمبولانس هدف حمله قرار گرفته و از کار افتاده است. بیش از ۹۵ مرکز و ساختمان دولتی تخریب شده است. ۲۵۶ مدرسه هدف حمله قرار گرفته است. تاکنون ۶۳ مدرسه از خدمت خارج شده، ۷۶ مسجد به طور کامل تخریب شده، ۱۶۵ مسجد خسارت جزئی دیده و سه کلیسا هم بمباران شده است. دیروز همچنین مدیرکل بیمارستان‌های غزه اعلام کرد تمامی بیمارستان‌های شهر غزه از کار افتاده‌اند و تنها دو بیمارستان کوچک باقی مانده است. نبود گاز و برق در طول چند روز گذشته ساکنان نوار غزه را که همچنان در معرض حملات مکرر ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارند، مجبور کرده به دنبال راه‌های جایگزین مثل روشن کردن آتش با هیزم و حتی سوزاندن لباس‌ها و کتاب‌ها باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار