کد خبر: 1198522
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی کان در گزارشی از اختلاف شدید در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی سخن گفت و افزود این اختلاف بین وزرای سابق و فعلی جنگ شدیدتر است.

جوان آنلاین: جنگ در غزه هم نتوانسته است ساختار ناهمگون رژیم صهیونیستی را متحد کرده و در حالی که پویش برکناری فوری نتانیاهو هر روز ابعاد جدیدتری به خود می‌گیرد، اختلاف بین ارکان کابینه جنگ رژیم صهیونیستی هم به ویژه در رابطه با نحوه پیشبرد جنگ هم شدیدتر می‌شود.

به گزارش تسنیم، در همین راستا شبکه رادیو و تلویزیون سراسری رژیم صهیونیستی (کان) در گزارشی در این رابطه فاش کرد، ایدی ایزنکوت وزیر جنگ سابق و یوآف گالانت وزیر جنگ فعلی به شدت در مورد نحوه پیشبرد جنگ در غزه با یکدیگر اختلاف نظر دارند، در حالی که اختلافات به کابینه جنگ ختم نشده بلکه دامنه آن تا کابینه اصلی رژیم صهیونیستی هم کشیده شده است.

روزنامه عبری زبان معاریو هم در گزارشی نوشت: ۸۰ درصد از اسرائیلی‌ها بر این باورند که بنیامین نتانیاهو باید مسئولیت رخداد‌های نوار غزه را به عهده بگیرد.

این در حالی است که در نظر سنجی مشابهی که توسط جروزالم پست انجام گرفت ۹۴ درصد از اسرائیلی‌ها بر این امر تاکید کرده و ۵۶ درصد تاکید کردند او باید بعد از پایان جنگ از مقام خود کناره گیری کند.

ناحوم برنیاع تحلیل‌گر مسایل سیاسی روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در یادداشتی در همین زمینه اعلام کرد، نتانیاهو ترجیح می‌دهد که عملیات طولانی مدت و بدون پایان باشد که آمریکایی‌ها اقدام به متوقف کردن آن نمایند، زیرا اطمینان دارد پایان جنگ دقیقا لحظه‌ای است که او از کار برکنار شده و محاکمه خواهد شد.

در همین راستا پایگاه خبری واللا نیوز هم در خبری نوشت: شهردار نیتفوت در جلسه‌ای خصوصی اعلام کرد، بعد از پایان جنگ خبری از نخست وزیر فعلی نخواهد بود.

یهیل زوهار که از شخصیت‌های برجسته لیکود محسوب می‌شود، در نشستی خصوصی با رؤسای شورای شهر منطقه جنوب و تنی چند از شخصیت‌های لیکود سخن می‌گفت، ضمن انتقاد از نتانیاهو گفت: نخست وزیر فعلی ما در پایان جنگ در مقام خود باقی نخواهند ماند.

زوهار که یکی از قدیمی‌ترین اعضای حزب لیکود محسوب می‌شود گفت: ما رؤسای شورا‌های شهری با مشکلات خود باقی خواهیم ماند و باید کسی باشد که به ما در این زمینه کمک کند.

در خبری تکمیلی رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، آخرین نظر سنجی‌ها نشان می‌دهند که در صورتی که امروز انتخابات برگزار شد، ائتلاف حاکم به رهبری نتانیاهو فقط ۴۲ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را به دست آورده و مخالفان فعلی وی ۷۸ کرسی را به دست خواهند آورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار