کد خبر: 1196917
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه در این سازمان هیچ گونه خط قرمزی برای اقدامات نظارتی و مبارزه با فساد وجود ندارد، از فروش بیش از ١٧ هزار میلیارد تومان از اموال بانک‌ها با ورود سازمان بازرسی کل کشور خبرداد.

جوان آنلاین: احمد رحمانیان در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل استان سیستان و بلوچستان با اشاره به کشتار مردم غزه و فلسطین گفت: این روزها تاریخ در حال ثبت نسل کشی‌ای است که مدعیان حقوق بشر در مورد این جنایت صهیونیستی سکوت کرده اند.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه حقوق بشر بازیچه ای در دست قدرت های مستکبر به ویژه دولت آمریکاست، بیان کرد: این نسل کشی نشان دهنده چهره زشت صهیونیست هاست و نشان داد.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه نوع مبارزه با فساد درکشورهای مختلف متفاوت است، ادامه داد: مبارزه با فساد مطلوب تمامی مجامع و‌ مردم است.

وی با بیان اینکه برای فساد تعاریف متفاوتی وجود دارد، اظهار کرد: فساد هم در تمامی حوزه ها آثار بسیار نامطلوبی دارد و مشروعیت یک نظام سیاسی را زیر سوال می برد و باعث بی ثباتی می شود.

رحمانیان با تاکید بر اینکه فساد باعث فرار سرمایه گذار می شود، افزود: فساد باعث از بین رفتن امنیت سرمایه گذاری می شود و فرار سرمایه گذار را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه همه باید در مقوله مبارزه با فساد حساس باشند؛ گفت: نباید برای پیشگیری و مبارزه با فساد فقط منتظر اقدام دستگاه های نظارتی بود چرا که در قانون ارتقای نظام سلامت اداری برای مدیران در مبارزه با فساد تکلیف قانونی در نظر گرفته شده است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان‌خود به قرائت فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با فساد پرداخت و بر ضرورت پیشگیری از وقوع فساد تاکید کرد.

وی با اعلام اینکه سازمان بازرسی در رابطه با فرامین رهبر معظم انقلاب اقدامات موثری را انجام داده، اظهار کرد: در دوران تحول و‌تعالی اقدامات زیادی انجام شده که به عنوان نمونه می‌توان به برنامه نظارت و بازرسی مسدودسازی گلوگاه های فساد اشاره کرد که به طور هماهنگ در سراسر کشور در حال انجام است.

رحمانیان ادامه داد: در سازمان بازرسی کل کشور هیچ گونه خط قرمزی برای اقدامات نظارتی و مبارزه با فساد وجود ندارد.

وی با انتقاد از برخی انتصابات در سیستم های اداری بدون شایسته سالاری اظهار کرد: این اقدام در وهله اول اصل برابری را زیر سوال می برد و باعث بی انگیزه شدن افراد متخصص می شود.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور به برخی از خصایص مدیر توانمند اشاره و از بصیرت، آینده نگری، برنامه ریزی، خلاقیت و… به عنوان مهمترین خصلت های مدیر موفق یاد کرد.

وی بر ضرورت بومی سازی برنامه ها بر اساس موقعیت هر استان تاکید کرد و گفت: مدیران باید مسیر خود را مشخص کنند و با ظرفیت ها و توانمندی ها بالقوه استان آشنا باشند و آنها را به بالفعل تبدیل کنند.

رحمانیان یکی از راه های حکمرانى خوب را شفافیت دانست و گفت: برای این کار باید به سمت سامانه ای کردن امور رفت چراکه بسیاری از فسادها را از بین می برد.

وی یکی از مشکلات این استان را قاچاق سوخت دانست و با انتقاد از عملکرد دستگاه ها برای ایجاد سامانه ها گفت: یکی از برنامه های سازمان پیگیری این موضوع است، در این خصوص باید تذکر داد که مبادا مدیران بعدا گلایه مند شوند.

رحمانیان گفت: به موجب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ١٤ دستگاه دولتی باید ٢١ سامانه برای پیشگیری از قاچاق سوخت ایجاد کنند که برخی از دستگاه ها اراده کافی برای این کار نداشته اند در حالیکه این قانون ضمانت اجرای کیفری برای ترک فعل و سهل انگاری آنها پیش بینی کرده است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور افزود: قانون در هر شرایطی باید اجرا شود نه اینکه قانون را به نفع خودمان تفسیر کنیم.

وی همچنین در ادامه سخنان خود به شعار سال اشاره کرد و خواستار توجه ویژه به این موضوع شد.

رحمانیان یکی دیگر از اولویت های سازمان بازرسی را حمایت از واحدهای تولیدی دانست و از احیای ١١٠ واحد تولیدی با ورود سازمان بازرسی خبرداد.

ورود سازمان بازرسی به موضوع بنگاه‌داری بانک ها

وى با اشاره به ورود سازمان بازرسی به موضوع بنگاه‌داری بانک ها بیان کرد: از ابتدای سال جاری با ورود سازمان بازرسی بیش از ١٧ هزار میلیارد تومان از اموال و سهام بانکها به فروش رفته و همچنین بیش از ١١٠٠ میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی و وصول شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های سیستان و بلوچستان در حوزه های مختلف بیان کرد: این استان دارای مشکلاتی در حوزه آب و… است و یا وجود اقدامات موثر نظام تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون فساد گفت: ایشان همواره در سخنرانی‌ها اعلام کرده اند که در مبارزه با فساد عقب نشینی نداشته باشید.

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا یکی از رسالت های دستگاه های نظارتی را پرداختن به سلامت اداری دانست و افزود: اگر دستگاه اداری فشل و سست باشد حاکمیت هم ضعیف می شود بر این اساس نباید برای مبارزه با فساد یا روزنه های آن تعارف داشت.

وی وظیفه اول هر مدیر را سلامت دستگاه زیر مجموعه اش دانست و گفت: در برخورد با فساد فقط نباید از بازرسی انتظار داشت بلکه همه باید در میدان بیایند و‌اگر سیاهی دیده شده همه فریاد بزنیم نه اینکه فقط دستگاه های نظارتی وارد میدان شوند.

رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در ادامه به نقش رسانه ها و مردم در مبارزه با فساد اشاره کرد.

وی یکی از درخواست های مردم را برخورد عملی و‌قاطع بدون تردید با افرادی که خط قرمز را رد کرده‌اند دانست و گفت: مردم می خواهند با فرد فاسد در هر رده و‌ جایگاهی برخورد شود و از این طریق است که می توان امید را در بین مردم حاکم کرد.

وی ادامه داد: مدیری که فاسد است سرمایه اجتماعی و اعتماد به نظام را از بین می برد و نباید با عطوفت با این مدیر فاسد برخورد کرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان نیز از تعامل سازنده بازرسی با مدیران دستگاه های اجرایی تقدیر کرد و گفت: در بسیاری از مواقع شورای دستگاه های نظارتی با نقشی تاثیرگذار بسیاری از موانع را از پیش روی‌ مدیران برداشته است.

عباسعلی ارجمندی با اشاره به اینکه نگاه دستگاه نظارتی مچ گیری نیست و به دنبال رفع مشکلات است، به مدیران دستگاه های اجرایی خواستار تعامل با بازرسی شد و‌ تاکید کرد: اگر امور بر اساس قانون باشد نباید از دستگاه های نظارتی ترس و واهمه داشت.

همچنین محمدرضا شهریاری نژاد بازرس سابق سیستان و بلوچستان نیز به برخی از اقدامات انجام شده اشاره کرد.

غلامرضا کوهی بازرس کل استان سیستان و بلوچستان در این مراسم موضوعاتی را مطرح کرد.

در این مراسم حجت الاسلام علی مصطفوی نیا رییس کل دادگستری این استان، حجت الاسلام موسی فتوحی رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی و بازرس کل استان خراسان رضوی، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مدیران حضور داشتند.

همچنین غلامرضا کوهی به عنوان بازرس کل استان سیستان و بلوچستان معرفی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار