کد خبر: 1196581
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برنامه‌ریزی برای تهیه آیین‌نامه قانون‌مند برای ارائه گرنت به دانشمندان یک درصد و 2 درصد کشور خبر داد.

جوان آنلاین: ایران بیش از ۸۴۰ دانشمند یک درصد بین‌المللی دارد که این‌ دانشمندان بر اساس تعداد ارجاعات علمی‌شان در دنیا جزء یک درصد برتر در رشته خودشان هستند.

به گزارش فارس، همچنین بیش از ۱۹۰۰ دانشمند ۲ درصد بین‌المللی داریم که جزء سرآمدان علمی هستند.

* تهیه و ابلاغ آیین‌نامه قانون‌مند به دانشگاه‌ها برای ارائه گرنت دانشمندان یک درصد و دو درصد

علی شمسی‌پور سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس درباره نحوه اعطای گرنت به دانشمندان یک درصد و ۲ درصد گفت: سال گذشته وزارت علوم مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان گرنت به دانشمندان یک درصد و ۵۰ میلیون تومان هم به اساتید اعضای هیأت علمی و دانشمندان ۲ درصد داده است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم در مجموعه مرکز هیأت‌های امنا براساس آیین‌نامه، پژوهانه جامعی که تهیه می‌شود را از این به بعد به صورت کاملاً فرایندی و قانون‌مند، به دانشگاه‌ها ابلاغ کنیم که چه نوع گرنتی برای دانشمندان یک درصد و دو درصد درنظر گرفته شود.

سخنگوی وزارت علوم به پایه تشویقی اساتید اشاره کرد و گفت: هرکدام از اساتید دانشگاه‌ها که جزء دانشمندان یک درصد قرار بگیرند همان سال اول یک پایه تشویقی دریافت می‌کنند و اگر این افراد ۳ سال به صورت مداوم حضور داشته باشند عنوان دانشمندان یک درصد و ۲ درصد به آنها تعلق می‌گیرد. هر کس بتواند خودش را به سطحی از علم بین‌المللی دنیا برساند قاعدتاً می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند و از این حیث از مشوق‌های موجود استفاده کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار