کد خبر: 1193300
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در طول ۴۰ سال گذشته جمعیت سالمندان ایرانی به ۲ برابر رسیده است، گفت: در حال حاضر نرخ جمعیت سالمندان کشور از ۵ درصد به ۱۰ درصد افزایش داشته است که باید برنامه ریزی‌های دقیق تری داشته باشیم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، محمدعلی قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش ۲ برابری جمعیت سالمندی کشور، اظهار کرد: این جمعیت در طول ۴۰ سال گذشته در کشور ۲ برابر شده است، به طوری که جمعیت سالمندان از ۵درصد به نرخ ۱۰ درصد است. این موضوع از سوی نخبگان و خبرگان در شورای ملی سالمندان بررسی شد و مصوباتی در ستاد داشتیم که همکاری دستگاه‌ها در قالب جلسات و کارگروه‌های کارشناسی را می‌طلبد.

وی افزود: ما نرخ قابل توجهی از سالمندان را در جامعه داریم که می‌طلبد تا زیر ساخت های موثر ویژه سالمندان احداث و به معیشت آن‌ها توجه شود که در شورای ملی سالمندان و با حضور وزیر این موضوعات پیگیری می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه پایگاه رفاه ایرانیان باید جمعیت سالمندی را احصا کند، گفت: آخرین سرشماری‌ها در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته است، سرشماری‌های جدید از سالمندان باید به صورت هدفمند و از آیتم‌هایی تخصصی استفاده شود تا بتوان با استفاده از این آمارها، برنامه ریزی‌های دقیق‌تری داشته باشیم.

قادری بر اهمیت توجه به مسأله سالمندی در کشور تأکید کرد و گفت: شورای ملی سالمندان برهمین اساس بنا شده و تمامی دستگاه‌ها در آن حضور دارند اما لازم است این شورا به شورای عالی سالمندی ارتقا پیدا کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار