کد خبر: 1193156
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در سخنرانی در «نشست صلح قاهره» درباره جنگ در غزه گفت: آنچه امروز در غزه رخ می‌دهد، غیرقابل قبول است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از صدا و سیما، شبکه تلویزیونی الجزیره، در خبری فوری گزارش داد: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در سخنرانی در «نشست صلح قاهره» درباره جنگ در غزه گفت: آنچه امروز در غزه رخ می‌دهد، غیرقابل قبول است. آیا زمان پایان دادن به اشغالگری و رنج‌های ملت مبارز و پایدار فلسطین فرا نرسیده است؟ جنگ ممکن است به گونه‌ای در منطقه گسترش یابد که صادرات انرژی جهانی را تهدید کند.

السودانی افزود: اگر به سخن ملتی که حقوق مشروعی دارد گوش داده می‌شد و اگر به قطعنامه‌های بین المللی احترام گذاشته می‌شد، مسئله فلسطین به اینجا نمی‌رسید. عراق به شدت هر نوع کوچ اجباری فلسطینیان از نوار غزه و دعوت‌ها به ترک خانه‌هایشان را رد می‌کند. ما خواهان برقراری آتش بس و باز شدن گذرگاه‌های انسانی برای نوار غزه و سپس تبادل اسیران و بازداشت‌شدگان هستیم. هیچ کسی حق ندارد به نیابت از ملت فلسطین سازش کند یا درباره حقوق آن امتیازی بدهد.

وی خاطر نشان کرد:‌راهی برای تحقق امنیت جز با پایان اشغالگری و از بین رفتن سیاست تبعیض نژادی، وجود ندارد. فلسطینیان جایی جز سرزمین خودشان ندارند. تلاش‌ها برای کمرنگ کردن و از بین بردن مسئله فلسطین را رد می‌کنیم. ملت فلسطین حق دارد سرنوشت خود را تعیین کند. ملت فلسطین با تلاش برای نسل کشی روبروست و آنچه رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد، جنایت جنگی است. چه زمان باور خواهیم کرد که ظلم، صلح به همراه نخواهد داشت و آنچه که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد، نقض همه قوانین انسانی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار