کد خبر: 1193088
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
دبیرکل سازمان ملل متحد با درخواست دوباره برای آتش‌بس فوری در غزه، تاکید کرد که زمان پایان دادن به این کابوس که بچه‌ها را تهدید می‌کند، فرارسیده است.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جریان حضور در اجلاس سران عربی، اسلامی و بین‌المللی در قاهره، بار دیگر خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد.

گوترش تاکید کرد: خواسته‌های مردم فلسطین عادلانه و مشروع است و درد و رنج آنها باید تمام شود.

وی بر «دستیابی به صلح براساس راه حل دو دولت» تاکید و خاطرنشان کرد: ساکنان نوار غزه به کمک‌های بشردوستانه بیشتری نیاز دارند. اجرای قوانین بین‌المللی و جلوگیری از حمله به غیرنظامیان، مدارس و بیمارستان در این منطقه الزامی است.

گوترش تصریح کرد: "اسرائیل" باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد و از بمباران غیرنظامیان، مداس و بیمارستان‌ها خودداری کند. وقت آن فرا رسیده است که به این کابوس که کودکان را تهدید می‌کند، پایان داد.

در این نشست سران کشورهای مختلف عربی و اسلامی از جمله عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، محمود عباس رئیس تشیکلات خودگردان فلسطین، شیخ تمیم بن حمد امیر قطر، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و شمار دیگری از سران اسلامی حضور دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار