کد خبر: 1191592
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲

شماری از ساکنان اراضی اشغالی برای آزادی اسرای خود به تجمع روی آوردند. کتائب عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) دیروز اعلام کرد که نیرو‌های مقاومت با عبور از دیوار خان‌یونس، بار دیگر اشغالگران را هدف قرار دادند.
با گذشت هشت روز از نبرد طوفان الاقصی، صد‌ها صهیونیست مقابل مقر وزارت جنگ این رژیم در تل‌آویو تظاهرات کردند. آنچه آن‌ها بر آن تأکید دارند، آزادی اسرای اسرائیلی در غزه است. بنابر اعلام شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی دیروز تظاهرات‌کنندگان اسرائیلی خیابان کابلان در تل‌آویو را مسدود کرده و خواستار بازگرداندن اسرائیلی‌های اسیر در غزه هستند. این در حالی است که گردان‌های شهید عزالدین القسام اعلام کرد که در جریان بمباران گسترده ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ۹ اسیر اسرائیلی دیگر از جمله چهار تبعه خارجی کشته شدند. قسام اظهار داشت که این بمباران اماکنی را که این اسیران در آن نگهداری می‌شدند، هدف قرار داده است. پیش‌تر گردان‌های قسام در دو نوبت از کشته شدن چهار نفر و ۱۳ نفر از اسرای اسرائیلی بر اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند. با این حساب تعداد اسرای اسرائیلی کشته شده بر اثر حملات خود رژیم صهیونیستی به ۲۶ نفر رسید. کتائب عزالدین القسام ظهر دیروز از نفود مجدد رزمندگان مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد: «در ادامه نبرد طوفان الاقصی و تداوم نفوذ به منطقه دشمن، گروهی از مجاهدان ما از دیوار حائل در شرق خان‌یونس عبور کردند و تجمع نیرو‌های دشمن را هدف حمله قرار دادند. سه خودروی نظامی منهدم شده است و درگیری همچنان ادامه دارد.» رزمندگان مقاومت، صبح دیروز، همچنین یک موضع دشمن صهیونیستی را در مجاورت نوار غزه هدف حمله خمپاره‌ای قرار دادند که به دنبال آن دست‌کم چهار نظامی صهیونیست مجروح شدند.
شامگاه روز جمعه نیز کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از انهدام یک بالگرد صهیونیستی در روز اول عملیات «طوفان الاقصی» در مجاورت نوار غزه خبر داد. گزارش‌ها حاکی از این است که در نخستین روز عملیات طوفان الاقصی، بالگرد صهیونیستی «یسعور» که تعدادی از چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی سرنشین آن بودند، در مجاورت نوار غزه فرود می‌آید. به علت یک نقص فنی، این بالگرد مجبور به فرود اضطراری در شهرک «بئیری» می‌شود و همزمان رزمندگان «کتائب القسام» وارد منطقه می‌شوند و این بالگرد را با راکت هدایت‌شونده هدف قرار می‌دهند. در پی این حمله، این بالگرد به طور کامل منهدم می‌شود و نیرو‌های کتائب القسام و نظامیان صهیونیست در منطقه درگیر می‌شوند. منابع صهیونیستی جزئیات بیشتری درباره سرنوشت سرنشینان این بالگرد منتشر نکردند.
به موازات این تحولات، رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند که «مراد ابومراد» فرمانده یگان پدافند هوایی و موشکی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه به شهادت رسیده است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه در نشستی خبری اعلام کرد: «با قدرت به حملات خود به زیرساخت‌های تروریست‌ها در همه مناطق غزه ادامه خواهیم داد. نیروی هوایی ما تا کنون مواضع حماس را با ۶ هزار بمب به وزن تقریبی ۴ هزار تن هدف قرار داده است. ما تا کنون به بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ هدف از جمله مراکز فرماندهی، کنترل و زیرساخت‌های حماس حمله کرده‌ایم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار