کد خبر: 1190966
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
خبرنگار گاردین امروز (چهارشنبه) از وضعیت اسفناک مردم غزه خبر داد و اعلام کرد که مردم این منطقه با وجود کمترین امکانات معیشتی هنوز زیر بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار دارند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، در روز‌های گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صد‌ها بار منطقه نوار غزه را بمباران کردند و خبرنگار گاردین در یک گزارش میدانی از آوار‌های خانه‌های مسکونی می‌گوید که ظاهراً هنوز این ویرانی‌ها ادامه دارد. موشک‌های صهیونیستی مساجد، مدارس و حتی اماکن عمومی را نیز هدف قرار می‌دهند، ولی سوال اینجاست که هنوز ادامه دارد؟

بر اساس این گزارش، بمباران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در نوارغزه موجب کمبود اقلام دارویی و پزشکی شده است و گفته می‌شود از ابتدای هفته اسرائیل ورود سوخت، برق و حتی غذا و آب را محدود کرده است که همگی بر خلاف موازین بین‌الملل است. نوار غزه در ۱۶ سال گذشته نیز به دلیل داشتن کمترین امکانات، همواره دچار محدودیت بوده است.

یکی از کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی در بزرگترین اورژانس غزه در گفتگو با خبرنگار گاردین مراکز درمانی این منطقه را به خاطر نداشتن امکانات پزشکی به قربانگاه تعبیر می‌کند.

به گفته وی مراکز درمانی و آمبولانس‌ها مورد حمله قرار گرفته‌اند. تاکنون ۶ کارمند درمانی جان خود را از دست داده اند. مقامات بهداشتی محلی در میان تعداد بی امان مجروحان خواستار اهدای خون شده اند.

به گفته خبرنگار گاردین بمباران صهیونیست‌ها منجر به آواره شدن ۲۶۰ هزار نفر در این منطقه شده که همگی به کمترین امکانات سرپناه، غذا، بهداشت و آب نیاز دارند.

بر مبنای این گزارش، اکثر اوقات خیابان‌های این منطقه خالی است و با توجه به حمایتی که رژیم اسرائیل از متحدان غربی خود دریافت می‌کند و بدون توجه به اصول اولیه بشردوستانه یا قوانین بین المللی، مردم می‌ترسند که بدترین وضعیت هنوز در راه باشد.

به گزارش ایرنا، نیرو‌های مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیرو‌های مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدر‌های حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

در این حمله ترکیبی علاوه بر هوا و دریا، تفنگداران حماس با پیشروی در اراضی اشغال‌شده تلفاتی بی‌سابقه را بر صهیونیست‌ها وارد آوردند.

ارتش رژیم صهیونیستی که در عملیات طوفان الاقصی غافلگیر شده و توان مقابله با نیرو‌های مقاومت را ندارد، برای جبران شکست خود به بمباران وحشیانه شهر غزه و مردم آن اقدام کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار