کد خبر: 1188799
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه از تمامی احزاب سیاسی این کشور دعوت کرد که مشارکت فعالی در تدوین قانون اساسی جدید ترکیه داشته باشند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت که دولتش تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا ملت ترکیه به قانون اساسی جدید فراگیر که نشان دهنده اراده ملت بوده و شایسته صد سالگی ترکیه باشد، دست یابد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی که این سخنان را در جریان مراسمی در پارلمان ترکیه مطرح می‌کرد، احزاب سیاسی ترکیه را به مشارکت برای تدوین قانون اساسی جدید این کشور فرا خواند و تاکید کرد که قانون اساسی جدید باید بیانگر اراده تمام ملت باشد.

وی اضافه کرد: «تن‌ها میراثی که به نسل‌های آینده تحویل خواهیم داد، این پارلمان با تجربه دموکراسی‌اش می‌باشد».

رئیس جمهور ترکیه افزود: «ملت ترکیه دارای توانایی زیادی در اداره کشور بوده و جایگاه شایسته خود را در نظام جهانی بدست خواهد آورد».

اردوغان در جولای گذشته اعلام کرد که برنامه خود برای ارائه پیشنهاد اصلاح قانون اساسی کشور را آغاز کرده است.

وی در سخنرانی تلویزیونی گفت: «به پارلمان پیشنهاد خود برای اصلاح قانون اساسی را که پیش از اجرای انتخابات به روز رسانی کرده بودیم، ارائه خواهیم داد».

رئیس جمهور ترکیه پیشتر تاکید کرده بود که این کشور نیازمند اصلاح قانون اساسی است که سال ۱۹۸۲ نوشته است. وی پیشتر نیز تمامی احزاب سیاسی را به مشارکت فعال در تدوین قانون اساسی جدید این کشور فراخوانده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار