کد خبر: 1188644
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: برای سال تحصیلی جدید در زمینه آزمایشگاه‌های آموزشی مشکلی نداریم، اما به دنبال آن هستیم تا با کمک دولت و خیرین دانشگاه بعضی از آزمایشگاه‌های قدیمی را کاملا نو می‌کنیم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، رسول جلیلی رئیس دانشگاه  صنعتی شریف در رابطه با بروزرسانی تجهیزات آزمایشگاه‌ها گفت: بروز کردن تجهیزات آزمایشگاه کار یک روز و یک ماه در دانشگاه نیست.

وی افزود: آزمایشگاه‌ها به دو بخش قابل تقسیم هستند. آزمایشگاه‌های آموزشی و آزمایشگاه‌های پژوهشی؛ بحث امروز ما آزمایشگاه‌های آموزشی است که این آزمایشگاه‌ها مرتب در حال بروز شدن و در حال فرسوده شدن است.

* بودجه‌ برای تعمیر و تجهیز آزمایشگاه داریم 

جلیلی خاطر نشان کرد: هر دستگاهی یک عمر مفید دارد که بعد از یک مدتی از نظر فناوری و کارکرد کند شده و از مدار خارج می‌شود به همین دلیل ما هر سال بودجه‌های عمومی اعتباری برای تعمیر و تجهیز آزمایشگاه‌ها در نظر می‌گیریم که این اعتبار تنها برای نگهداشت دستگاه‌ها است، هر یک تا چند سال یک اعتبار بزرگی را تدارک می‌بینیم و دنبالش هستیم تا با کمک دولت و خیرین دانشگاه بعضی از آزمایشگاه‌های قدیمی را کاملا نو می‌کنیم و در آن دسته از دانشکده‌های جدیدی که تاسیس می‌کنیم وسایل آزمایشگاهی نو تهیه می‌شود.

* سال تحصیلی جدید در آزمایشگاه‌های آموزشی مشکلی نداریم

جلیلی در پایان گفت: برای سال تحصیلی جدید در آزمایشگاه‌های آموزشی مشکلی نداریم، عمده رشته‌های مهندسی سال اول درگیر آزمایشگاه نیستند به همین دلیل برای بروزکردن تجهیزات آزمایشگاه‌ها نگرانی وجود ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار