کد خبر: 1188604
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به تحرکات نظامی صربستان در مرز با کوزوو اعلام کرد: معتقدیم که این یک تحول بی‌ثبات کننده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، آمریکا در بیانیه‌ای از صربستان خواست تا نیرو‌های خود را از مرز با کوزوو دور کند.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این ارتباط گفت: ما استقرار نظامی صربستان در امتداد مرز با کوزوو را مورد توجه قرار داده ایم.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در ادامه با اشاره به استقرار توپخانه ها، تانک‌ها و واحد‌های پیاده نظام نیروی زمینی صربستان در مرز با کوزوو گفت: معتقدیم که این یک تحول بی ثبات کننده است.

وی در ادامه از صربستان خواست تا در اسرع زمان ممکن نیرو‌های نظامی خود را از نزدیکی مرز کوزوو خارج کند.

گفتنی است که چهارشنبه هفته پیش کشور صربستان اعلام کرد که وزیر دفاع و رئیس نیرو‌های مسلح این کشور برای بازدید از منطقه استقرار نظامی این کشور رفته بودند.

«الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان پیشتر در سخنانی اعلام کرد که نیرو‌های حافظ صلح ناتو مستقر در کوزوو چشم خود را بر سرکوب صرب‌های محلی از سوی پلیس بسته اند.

رئیس جمهور صربستان، در واکنش به درگیری‌های تازه در کوزوو، گفت که نیرو‌های حافظ صلح ناتو در کوزوو، برای کشتن صرب‌ها به کوزوو چراغ سبز نشان دادند.

ووچیچ همچنین اظهارات «آلبین کورتی» نخست‌وزیر کوزوو را در خصوص درگیری‌های تازه رد کرد. نخست وزیر کوزوو پیش از این گفته بود که مقصران اصلی درگیری‌های اخیر در کوزوو، نیرو‌های تحت حمایت دولت صربستان هستند که اقدامات تروریستی را انجام می‌دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار