کد خبر: 1188109
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
آرین سلیمی پس از شکست مقابل نماینده چین به مدال نقره بسنده کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در آخرین روز از رقابت‌های تکواندو بازی‌های آسیایی هانگژو آرین سلیمی در وزن مثبت ۸۰ کیلو گرم مردان پس از شکست تکواندو کارانی از کشور‌های قیلیپین، اردن و چین تایپه راهی فینال شد تا در مسابقه نهایی برابر سانگ ژائو ژیانگ از کشور چین قرار گیرد.

وی در این مسابقه حساس در حالیکه جو سالن و تماشاگران و حتی نگاه مهربانانه داوری به نفع حریف چینی اش بود در راند اول در حالیکه پیش افتاده بود، ولی داوران سه امتیاز وی را پاک کردند تا در نهایت ۱۷ بر ۱۱ نتیجه را واگذار کند.

در راند دوم وقتی آرین مطمئن شد داوران همچون مسابقه قبلی فینال زنان قصد دارند با ناداوری دست نماینده چین را بالا ببرند مصمم‌تر به مبارزه خود ادامه داد تا در نهایت ۱۹ بر ۱۳ این راند را ببرد و کار را به راند سوم بکشد.

در راند سوم، اما آرین سلیمی در حالیکه از نظر فنی و بدنی یک سر و گردن از حریف چینی سرتر بود ضربات جانانه‌ای را حریف وارد کرد تا ۵ بر ۳ جلو بیفتد، ولی طی یک رفت و برگشت حریف چینی ۷ امتیازه شد، ولی آرین دوباره امتیاز خود را به ۱۳ رساند، ولی داوران دوباره امتیاز وی را پاک کردند تا هر دو مساوی شوند در ادامه تکواندو کار چینی با حمایت داوران راند سوم را ۲۱ بر ۱۵ به نفع خود تمام کرد تا شاهد داوری غیر عادلانه‌ای در این وزن باشیم.

در مسابقه فینال زنان نیز تکواندو کار کره جنوبی به دلیل ناداوری لحظاتی بر روی شیاپچانگ نشسته و اگر چه حرفی نزد، ولی با دستان خود به این داوری اعتراض داشت.

سید محمد پولادگر معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و‌جوانان نیز با حضور در سالن مسابقات تماشاگر مسابقه پای فینال سلیمی برابر حریف چین تایپه‌ای و فینال وی برابر حریف چینی بود.

بدین ترتیب پرونده تکواندو کشورمان با کسب ۳ مدال نقره توسط آرین سلیمی، علیرضا حسینی پور و‌مهدی حاجی موسایی و ۵ مدال برنر توسط متین رضایی، مهران برخورداری، مبینا نعمت زاده، ملیکا میرحسینی وکیلی در بخش کیوروگی و مرجان سلحشوری در بخش پومسه نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو بسته شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار