کد خبر: 1188062
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
سخنگوی دفتر نخست وزیری ارمنستان اعلام کرد: بیش از ۶۵ هزار ارمنی از ساکنان قره باغ با خروج از این منطقه وارد ارمنستان شده اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، دفتر نخست وزیری ارمنستان امروز پنج شنبه درباره آخرین وضعیت آوارگان ارمنستانی در قره باغ بیانیه‌ای صادر کرد.

سخنگوی دفتر نخست وزیری ارمنستان اعلام کرد که تا صبح امروز پنج شنبه بیش از ۶۵ هزار ارمنستانی از ساکنان قره باغ (نیمی از ساکنان آن) ضمن خروج از این منطقه، وارد اراضی ارمنستان شده اند.

در تحولی مرتبط با رخداد‌های قره باغ، الجزیره گزارش داد که رئیس جمهوری قره باغ، فرمان انحلال جمهوری قره باغ و نهاد‌های تابعه آن را از ابتدای سال ۲۰۲۴ (سه ماه دیگر) به امضا رسانده است.

رئیس جمهوری قره باغ همچنین از ساکنان این منطقه خواسته است که شرایط ادغام قره باغ در جمهوری آذربایجان را مورد مطالعه قرار داده و از وضعیت این منطقه در آینده نزدیک مطلع شوند.

گفتنی است در پی عملیات اخیر نظامی ارتش جمهوری آذربایجان، که با کشته شدن ۱۹۲ نظامی آذربایجانی و بیش از ۲۰۰ نفر ارمنی همراه شد، مقامات جمهوری آذربایجان از ادغام این منطقه در اراضی این کشور خبر داده، اما اعلام کرده اند که حقوق ارامنه را حفظ خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار