کد خبر: 1187393
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
رئیس شورای عالی سیاسی یمن به دشمنان این کشور هشدار داد که یمن هیچ قیمومیت خارجی را از سوی هیچ کس قبول نخواهد کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن بعد از ظهر امروز دوشنبه، تأکید کرد که مردم یمن، کشور آزاد و مستقلی خواهند ساخت.

المشاط در جریان سخنرانی در بین خانواده‌های شهدای یمنی گفت: کشور ما هیچ قیمومیت خارجی را از سوی هیچ کس قبول نخواهد کرد. با شهدا عهد می‌بندیم کاری کنیم که دشمن، مطالبات ملت ما را محقق کند.

وی با بیان اینکه اگر دشمن، مطالبات ملت یمن را رفع نکند، با آتش و خشم نیرو‌های یمنی مواجه خواهد شد، تصریح کرد: کشور‌های زیادی به ما هشدار داده‌اند، ولی به آنان می‌گوییم که ما سرزمین شهدا هستیم و هر کاری که می‌توانید، انجام دهید.

المشاط پیش از این هم گفته بود که ائتلاف سعودی-اماراتی به صورت بیهوده به دنبال استمرار جنگ و تشدید محاصره یمن است. وی در این زمینه تصریح کرد: آمریکا به خاطر برنامه‌های استعماری خود، از هر راهکاری برای صلح جلوگیری می‌کند. تمام اقداماتی که در استان‌های اشغالی صورت می‌گیرد، در راستای توطئه‌های آمریکا و مشروعیت‌بخشی به حضور خود در این مناطق است.

شبکه خبری المسیره یمن اواخر اردیبهشت ماه گذشته مستندی تحت عنوان «تسلط» منتشر کرد که درباره سیطره آمریکا بر این کشور بود. در این مستند، شماری از مسئولان پیشین یمن که در بخش‌های امنیتی و نظامی فعالیت داشتند، درباره مداخلات آمریکا و دسیسه‌های این کشور علیه یمن سخن گفتند. کما اینکه، جزئیات و اطلاعاتی از خطرناکترین ابزار‌های تسلط آمریکا پیش از انقلاب ۲۱ سپتامبر، در این مستند پخش شده است.

مردم یمن در سال ۲۰۱۴، به خاطر بی‌لیاقتی دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی در اداره امور کشور و مداخلات آمریکا در این کشور، اعتراضات گسترده‌ای به راه انداختند که در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ (۳۰ شهریور ۹۳)، به برکناری منصور هادی برکنار شد و نیرو‌های انصارالله کنترل صنعاء را در دست گرفتند.

در این مستند، تصاویر اختصاصی از فعالیت‌های نظامی آمریکا در میان ارتش یمن منتشر شد. آمریکایی‌ها با پوشش آموزش به نظامیان یمنی، توطئه‌های خود را عملی می‌کردند. نیرو‌های مارینز آمریکا هم یگان‌های یمن را در ساحل غربی آموزش می‌داده‌اند.

المشاط ضمن هشدار نسبت به تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای ایجاد تنش در یمن، ادامه داد: اگر تنش در یمن مجددا صورت گیرد، به ضرر همه جهان خواهد بود. نخواهیم پذیرفت که یمن وارد تنش جدید شود و آمریکا و انگلیس جان سالم به در ببرند.

وی با اعلام آمادگی چند باره یمن برای صلح و در عین حال جنگ، گفت: ما در موضع دفاع از کشور، آزادی و استقلال خود قرار داریم. تمامی ادعا‌های آمریکا و انگلیس و تجزیه‌طلبان باطل شده است و نشان می‌دهد که اتحاد در یمن، سیاسی نیست، بلکه مردمی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار