کد خبر: 1187346
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کویت به هتاکی به قرآن در هلند واکنش نشان داد و آنرا به شدت محکوم کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، وزارت خارجه کویت با صدور بیانیه‌ای، اقدام صورت گرفته در هتک حرمت به قرآن کریم مقابل چند سفارتخانه در شهر لاهه هند را به شدت محکوم کرد و این اقدام شنیع را مورد انزجار قرار داد.

در بیانیه وزارت خارجه کویت نسبت به تکرار این اقدامات شنیع هشدار داده شده است.

وزارت خارجه کویت در بیانیه خود از جامعه جهانی خواست که این قبیل اقدامات را متوقف کند، زیرا فقط احساسات مسلمانان را بیشتر جریحه دار می‌کند.

در این بیانیه آمده است که این قبیل اقدامات که به بهانه آزادی بیان رخ می‌دهد موجب نفرت پراکنی خواهد شد.

وزارت خارجه کویت اعلام کرد: ما مجددا بر اهمیت همکاری همه کشور‌ها برای مقابله با این اقدامات که مقدسات دینی را هدف قرار می‌دهد، تاکید می‌کنیم.

لازم به ذکر است که روز شنبه «ادوین واگنسولد» رئیس یک حزب افراطی در هلند در ادامه هتک حرمت به قرآن کریم، نسخه‌ای از این کتاب آسمانی و مقدس را مقابل سفارتخانه‌های چند کشور در لاهه پاره کرد.

طی ماه گذشته مسلمانان ساکن در شهر‌های مختلف هلند در تظاهراتی که توسط سازمان‌های اسلامی در شهر لاهه سازماندهی شده بود، شرکت کردند. این تظاهرات علیه اقدامات ضداسلامی و اسلام هراسانه در اروپا از جمله علیه اقدام موهون قرآن سوزی برگزار شد.

معترضان نسخه‌هایی از قرآن را حمل و در میدان اصلی شهر لاهه تجمع کردند. تظاهرکنندگان همچنین به سمت سفارت‌های دانمارک و سوئد حرکت کردند. آن‌ها تابلو‌هایی داشتند که روی آن نوشته شده بود: «قرآن به ما نور می‌دهد تا ما را راهنمایی کند، آتش نمی‌تواند خورشید را بسوزاند» و «من قرآن را دوست دارم».

معترضان همچنین از دولت‌های اروپایی که امکان اعمال خصمانه علیه قرآن را فراهم می‌کنند انتقاد کردند. آن‌ها فریاد زدند: «کتاب مقدس ما را نسوزانید» و «ننگ بر دولت دانمارک و سوئد!» این افراد همچنین آیاتی از قرآن را تلاوت کردند.

«سردار ایسیک»، یک روانشناس، بیانیه‌ای را در مقابل سفارت سوئد قرائت کرد و گفت: «حملات به قرآن در دانمارک، سوئد و هلند مسلمانان را بسیار آزار می‌دهد و پاره کردن قرآن تحت حمایت پلیس یک اقدام نژادپرستانه است».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار