کد خبر: 1186412
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد، بامداد امروز (چهارشنبه) ۲۹ شهریور ماه به وقت تهران با بدر البوسعیدی همتای عمانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه از جمله مباحث مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

نماینده ویژه سلطان عمان هم در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با علی باقری معاون وزیر خارجه ایران دیدار کرده بود و باقری در این دیدار از تلاش‌های این کشور در به سرانجام رسیدن تبادل زندانیان و آزادسازی دارایی‌های ایران قدردانی کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب در این خصوص با صدور بیانیه‌ای از «دولت قطر» برای نقش آفرینی موثر در فرآیند انتقال منابع مالی و تبادل زندانیان و همچنین از تلاش‌های ارزشمند «سلطنت عمان» در پیشبرد این روند و نیز از همکاری «دولت سوئیس» به دلیل مشارکت در تسهیل این فرآیندها قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان در حاشیه نشست مجمع عمومی پیش از این هم با وزرای خارجه عراق و ارمنستان و همچنین جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار