کد خبر: 1184580
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
یک مقام بلند پایه نظامی ارمنستان گفت، خطر تشدید تنش با باکو همیشه وجود دارد و باید اقداماتی انجام گیرد تا این تنش به عملیات نظامی بزرگ تبدیل نشود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، یک مقام بلند پایه نظامی ارمنستان روز دوشنبه از خطر تشدید تنش نظامی با جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، «آرمان سرکیسیان» معاون وزیر دفاع ارمنستان به خبرنگاران گفت که همیشه خطر تشدید تنش نظامی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان وجود دارد. سرکیسیان گفت که جمهوری آذربایجان نیرو‌ها و تجهیزات خود را در مرز مستقر کرده است.

وی بدون توضیح بیشتر در این باره گفت: «این قبلا مورد بحث قرار گرفته و نمی‌خواهم دوباره در مورد آن صحبت کنم. وزارت دفاع البته در چارچوب اختیارات خود اقداماتی را انجام می‌دهد تا اوضاع منطقه را بی‌ثبات نکند و تاثیر منفی بر اوضاع کلی نداشته باشد. در منطقه ما، خطر تشدید تنش همیشه وجود دارد و ما به باید اقداماتی انجام دهیم تا این به عملیات نظامی بزرگ تبدیل نشود.»

در روز‌های گذشته، تصاویری در سراسر شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که تحرکات نیرو‌های جمهوری آذربایجان را در اطراف قره باغ کوهستانی و در امتداد مرز با ارمنستان نشان می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا نیز در واکنش به تنش بین اتن دو کشور همسایه نسبت به وضعیت حاکم در قره باغ کوهستانی به شدت ابراز نگرانی کرد. «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده عمیقاً نگران وضعیت به سرعت رو به وخامت انسانی در منطقه قره باغ کوهستانی است.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه نیز فرمانده جدید برای نیرو‌های حافظ صلح روسیه در قره باغ کوهستانی منصوب کرده است. فرماندهی نیرو‌های حافظ صلح روسیه که به طور موقت در قره باغ مستقر شده‌اند، به سرلشکر «کریل کولاکوف» سپرده شده است. نیرو‌های حافظ صلح روسیه بر اساس بیانیه سه جانبه نوامبر ۲۰۲۰ در منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان مستقر شدند.

روسیه از جمله عوامل برقرای آتش بس بین دو کشور همسایه ارمنستان و جمهوری آذربایجان بوده است. روسیه روز شنبه در اقدامی ابتکاری به منظور تامین نیاز‌های غذایی ساکنان ارمنی ساکن در قره باغ مواد غذایی و محصولات غیر خوراکی به منطقه ارسال کرد

برخی منابع خبری گزارش کردند که به دنبال ادامه محصره کریدور لاچین، انان در قره باغ کوهستانی سهمیه بندی شده و به صورت کوپنی بین مردم تقسیم می‌شود. طبق تصمیم مقامات برای هر نفر روزانه ۲۰۰ گرم نان پیش بینی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار