کد خبر: 1184473
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
عربستان سعودی برای نخستین‌بار به یک هیئت صهیونیستی اجازه داد تا برای مشارکت در کنفرانس یونسکو در عربستان حضور پیدا کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، عصر امروز رسانه‌های عبری زبان از نخستین حضور یک هیئت صهیونیستی در عربستان سعودی برای مشارکت در چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو خبر دادند. این نشست قرار است از ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر ادامه داشته باشد.

این رسانه‌ها اعلام کردند که این هیئت شامل نمایندگان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خواهد بود، اما به دلیل وقت‌کشی طرف سعودی در صدور روادید برای ایلی کوهن، وزیر خارجه و یوآف کیش، وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی، این ۲ وزیر کابینه صهیونیست‌ها در این اجلاس شرکت نخواهند کرد.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پیش از آنکه حضور این ۲ وزیر صهیونیست در اجلاس یونسکو را به دلیل وقت‌کشی طرف سعودی در صدور روادید برای کوهن و کیش لغو کند، دعوت‌نامه‌هایی را برای حضور در این اجلاس دریافت کرده بود.

رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند که لغو سفر کوهن و یوآف کیش به عربستان از سوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پس از آن صورت گرفت که مسئولان آمریکایی به صهیونیست‌ها اعلام کردند: هنوز برای انجام این سفر بسیار زود است و این اقدام طرف سعودی را در سایه گفتگو‌های جاری جهت عادی‌سازی روابط، در اوضاع پیچیده‌ای قرار خواهد داد.

این در حالی است که شهاب نیوز گزارش داد که رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: عربستان با صدور روادید برای ۲ تن از وزرای کابینه جهت حضور در اجلاس یونسکو مخالفت کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار