کد خبر: 1182958
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶

سرویس شبکه‌های اجتماعی جوان آنلاین: محمد ایمانی در کانال تلگرامی‌خود نوشت:

روزنامه اعتماد به اسم نمودار، شکل مار کشیده و نوشته: "تورم دو سال دولت رئیسی، در برابر تورم هشت سال جنگ". (نمودار پایین صفحه).

اما در این نقاشی، نه نرخ تورم ۴۹/۶ درصدی دولت هاشمی درج شده و نه نرخ پایان دولت روحانی (مرداد ۱۴۰۰) که به ۵۹.۳ درصد رسید!

اگرچه نرخ تورم در اقلام مختلف در دولت روحانی، به ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ درصد هم رسید، اما آمار همان دولت، جمع تورم هشت ساله را ۳۵۹ درصد نشان می‌دهد.

"اعتماد"، به جنگ چهار دهه قبل اشاره می‌کند، اما تعمدا، جنگ پر خسارتی را که مدعیان اصلاحات و اعتدال در همین دهه گذشته به کشور تحمیل کردند، غیب می‌کند!

این روزنامه نمی‌نویسد که برخی حامیان انتخاباتی روحانی (مثل نیما زم) پیش بینی می‌کردند اقتصاد کشور در اثر سوء مدیریت وی، به نقطه جوش برسد! بنابراین می‌دانند چه زمین سوخته و مین گذاری شده‌ای را تحویل داده اند.

می‌دانند، اما نمی‌نویسند که بر اساس همان میراث فاجعه بار، امیدوار بودند تورم در دولت رئیسی سه رقمی شود! درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی با وقاحت نوشتند چه حذف شود و چه ادامه پیدا کند، "استخوانی در گلوی دولت (رئیسی) " است؛ و "دو پوست موز، زیر پای دولت است؛ ادامه یا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی"!

نمی‌گویند که در اثر همان سیاست پر مفسده، چند ده میلیارد دلار را حراج کردند، رانتی بالغ بر چهار صد هزار میلیارد تومان را در حلقوم رانت خوران ریختند، خزانه ارزی را خالی کردند، و تورم ۶۰ درصدی را سر سفره مردم آوردند.

نمی‌گویند که با ارثیه تورم ۷۰۰ درصدی مسکن و اقلام مشابه، همچنین افزایش ۷۰۰ درصدی نقدینگی، چرا نباید رکورد تورم نزدیک ۶۰ درصد را به ارث می‌گذاشتند؟

به جای شرمندگی و عذر خواهی، به دولتی طعنه می‌زنند که آن فجایع را به ارث برده و با همت و جدیت، مشغول پاک کردن یادگاری‌های دولت روحانی است.

الیاس حضرتی موسس و صاحب امتیاز اعتماد، از زمانی که نماینده مجلس ششم بود، رفاقتی عمیق با شهرام جزایری (مفسد اقتصادی بزرگ دوره اصلاحات) دست و پا کرد.

جزایری از طریق ارتباط نزدیک با برخی نمایندگان مجلس (حتی در کله پاچه خوردن) توانست امکان تردد ویژه به مجلس و کمیسیون اقتصادی (کارت ۵۰۰) را پیدا کند و نمایندگان را درباره طرح‌هایی مانند "عدم الزام اخذ وثیقه از تسهیلات کلان بانکی" توجیه نماید!

هنر غیب کردن ۸ سال جنگ!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار