کد خبر: 1182652
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی تحولات مربوط به مسئله فلسطین را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، اسماعیل هنیه در تماس امروز خود با «محمد المنفی» رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی قدردانی جنبش حماس، ملت فلسطین و نیرو‌های مقاومت از این کشور را اعلام کرده و موضع لیبی در خصوص مقابله با تلاش اشغالگران صهیونیست برای عادی سازی روابط با کشور لیبی را مورد تمجید قرار داد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی گفت: ملت فلسطین این موضع گیری را اقدامی افتخار آمیز و عزتمندانه تلقی کرده به ویژه آنکه موضع مردمی و رسمی کشور لیبی در سایه تغییرات منفی به وجود آمده در برخی پایتخت‌های عربی در خصوص عادی سازی روابط با دشمن صهیونیست مانند گذشته ادامه داشته و لیبیایی‌ها با این مسئله مخالفت می‌کنند.

اسماعیل هنیه تاکید کرد: این موضع حمایتی قوی از ملت فلسطین در مقابله با دولت خشونت طلب رژیم صهیونیستی و طرح‌های هدفمند آن برای ضربه زدن به ارکان مسئله فلسطین است.

رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی نیز بر موضع تغییر ناپذیر این کشور نسبت به مسئله فلسطین، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حقوق ملت فلسطین تاکید کرده و افزود: لیبی از خطوط قرمز خود در روابط با فلسطین و رویکرد این کشور نسبت به اشغالگری این رژیم عبور نخواهد کرد.

المنفی همچنین سفر حدود ۱۰ سال گذشته خود به نوار غزه و تأثیر ریشه‌دار آن را یادآور شد.

وی در این گفتگوی تلفنی بر ثبات سیاست خارجی لیبی در قبال مسئله فلسطین تاکید کرد و افزود: کسانی که از این سیاست تخطی کنند بیانگر موضع رسمی این کشور نخواهند بود.

کد خبر ۵۸۷۶۰۸۲

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار