کد خبر: 1182253
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش بینی می‌کنیم موج برگشت زائران از روز جمعه دهم شهریورماه آغاز شود که تدارک لازم را انجام خواهیم داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، مهرداد بذرپاش سه شنبه شب در حاشیه بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راه‌های اصلی منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه و چزابه به سهم خود تدارکات لازم را انجام دادیم.

وی افزود: در ۲ مرز شلمچه و چذابه ۱۱ هزار متر مربع سایبان اضافه کردیم که با احتساب سال‌های قبل ۲۰ هزار مترمربع سایبان همراه با مه‌پاش در این مرز‌ها نصب شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر خط‌کشی در معابر منتهی به پایانه‌های مرزی و ۱۸۸ کیلومتر نصب تابلو و علائم را در دستور کار داشتیم همچنین با انجام ۳۴ کیلومتر روشنایی معابر، ایمنی راه‌ها و نقاط حادثه خیز را به حداقل رساندیم.

وی ادامه داد: ۲۹ کیلومتر حفاظ در راه‌های عبوری برقرار شده که جای تشکر دارد. همچنین در حوزه ناوگان از ظرفیت حمل و نقل عمومی نهایت استفاده را داشتیم. تا روز قبل ۲۷ هزار تاکسی اینترنتی کار انتقال مسافران را انجام دادند که اتفاق خوبی بود.

بذرپاش گفت: تاکنون دستگاه‌های مختلف، تعداد خودرو مناسبی در اختیار راهداری قرار دادند که انتظار داریم این امر همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: امسال به همت استانداران، وزارت راه و کشور تردد زائران زودتر آغاز شد تا به حوزه حمل و نقل کمک شود. برآورد می‌کنیم از روز جمعه دهم شهریورماه شاهد موج برگشت باشیم لذا تدارک گسترده تری برای تجهیز ناوگان حمل و نقل در نظر گرفتیم تا موج کنترل شود.

وزیر راه و شهرسازی به توسعه پارکینگ مرز مهران و چذابه اشاره کرد و گفت: سال قبل ظرفیت پارکینگ مرز مهران ۶۰ هزار خودرو بود که امسال به ۱۰۰ هزار خودرو افرایش یافته است همچنین ظرفیت پارکینگ مرز چذابه به ۵۰ هزار خودرو افزایش یافته است.

گفتنی است مرز‌های شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرگاه مهم تردد زائران اربعین هستند.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرز‌های چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.

۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ روز اربعین حسینی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار