کد خبر: 1181959
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶
رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ در یکی از چهار پرونده مفتوح علیه او یک روز پیش از «سه‌شنبه بزرگ» برگزار خواهد شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، منابع خبری گزارش داده‌اند یک قاضی آمریکایی روز ۴ مارس را به عنوان جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهامات «دونالد ترامپ» در خصوص تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ تعیین کرده است.

کارشناسان می‌گویند این تاریخ، یک روز قبل از «سه‌شنبه بزرگ» است. این روز، سه‌شنبه‌ای در ماه فوریه یا مارس سال انتخاباتی آمریکا است که در آن بزرگترین ایالت‌های آمریکا در مرحله درون‌حزبی انتخابات به نامزد مطلوب خود رأی می‌دهند.

ترامپ در حال حاضر نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه برای مرحله مقدماتی آمریکا است و برخی نظرسنجی‌ها حکایت از آن دارند که او در صورت انتخاب در این مرحله، رقابت تنگاتنگی با «جو بایدن» بر سر حضور در کاخ سفید خواهد داشت.

ترامپ مدعی است که پرونده‌های قضایی مطرح‌شده علیه او بخشی از تلاش‌های دموکرات‌ها برای اثرگذاری بر کارزار انتخاباتی‌اش است. او در مجموع با ۹۱ فقره اتهام کیفری روبری است.

پرونده‌ای که امروز تاریخ دادگاه آن تعیین شده به تلاش او برای ابطال نتیجه انتخابات قبل از شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ مربوط می‌شود. در این شکایت‌نامه که در آن ۴ اتهام مطرح شده ترامپ به جرایمی مانند توطئه برای فریب دولت و توطئه برای مانع‌تراشی در تأیید رئیس‌جمهوری جو بایدن توسط کنگره متهم شده است.

در پرونده‌ای دیگر او به همراه ۱۸ فرد مظنون دیگر به ۱۳ فقره جرم در ارتباط با تلاش برای ابطال نتیجه انتخابات در ایالت جورجیا در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ متهم شده است. این مهم‌ترین پرونده‌ای است که علیه ترامپ مطرح است.

ترامپ پنجشنبه هفته گذشته برای رسیدگی به جرائمش در ارتباط با این پرونده خودش را تسلیم بازداشتگاه فولتون ایالت جورجیا کرد و از او عکس بازداشت گرفته شد.

او در پرونده دیگری به نگه داشتن اسناد محرمانه آمریکا بعد از ترک کاخ سفید متهم شده است. این پرونده، نخستین اتهام کیفری فدرال علیه یک رئیس جمهور سابق آمریکا است که ترامپ در آن به ۳۷ فقره جرم از جمله نگهداری آگاهانه اطلاعات حساس دفاعی و مانع‌تراشی در اجرای عدالت متهم شد. چند هفته بعدتر، دادستان‌ها سه فقره جرم دیگر به اتهامات ترامپ در این پرونده اضافه کردند تا اتهامات او در این پرونده به ۴۰ برسد.

علاوه بر این‌ها ترامپ در ماه مارس به نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحده تبدیل شد که به دلیل پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ و دستکاری اسناد تجاری با اتهامات کیفری مواجه شد.

او در دادگاه ۳۴ اتهام مطرح‌شده علیه خود در این پرونده را رد کرد. در این پرونده هر یک از اتهامات علیه ترامپ با محکوم شدن به حبس تا ۴ سال قابل مجازات است.

اطرافیان دونالد ترامپ ادعا می‌کنند که پرونده‌های قضایی در چند هفته گذشته به نفع کارزار انتخاباتی او تمام شده، اما کارشناسان معتقدند که مسئله قدری پیچیده‌تر است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی وی، از زمانی که عکس بازداشت ترامپ منتشر شد درآمد‌های انتخاباتی او ۷.۱ میلیون دلار اضافه شده است.

«استیون چونگ»، در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت، «ترامپ تنها در روز جمعه ۴.۱۸ میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری کرد که این روز را به پردرآمدترین روز مبارزات انتخاباتی خود تا به امروز تبدیل کرده است».

از طرف دیگر، دموکرات‌ها امیدوارند با سرگرم کردن ترامپ به این پرونده‌های قضایی بتوانند حواس او را از تمرکز بر انتخابات پرت کنند. آن‌ها از طرف دیگر بر این باورند که این پرونده‌ها اگر هم در مرحله مقدماتی انتخابات به او در برابر سایر رقبای جمهوری‌خواه کمک کنند در انتخابات نهایی به نفع او نخواهد بود.

هر چند از ظواهر امر پیداست که پرونده‌های قضایی دست‌کم در مرحله مقدماتی انتخابات بر کارزار انتخاباتی ترامپ اثر منفی نگذاشته‌اند برای مشخص شدن آثار مثبت یا منفی آن بر انتخابات نهایی هنوز باید منتظر ماند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار