کد خبر: 1181701
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
به گزارش خبرگزاری آناتولی، حمله به‌مسجد «کوپرولو حاجی ابراهیم آقا» در شهر «لیماسول» واقع در بخش یونانی‌نشین قبرس را محکوم کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، وزارت امور خارجه ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای حمله به مسجد کوپرولو حاجی ابراهیم آقا در شهر لیماسول واقع در بخش یونانی نشین قبرس را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: ما وقوع آتش سوزی در مسجد کوپرولو حاجی ابراهیم آقا در شهر لیماسول اداره یونانی قبرس در ساعات اولیه روز را به شدت محکوم می‌کنیم. ما کاملاً از بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری ترک قبرس شمالی در واکنش به این موضوع حمایت می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: در گذشته حمله شنیع مذکور انجام و حمله جدیدی به اقدامات انجام شده علیه مساجد مختلف اضافه شد. این حمله که آخرین نمونه از افزایش اسلام ستیزی در سراسر اروپاست، نه تنها مسلمانان را مورد هدف قرار می‌دهد، بلکه بار دیگر نشان می‌دهد که تهدید ارزش‌های مشترک انسانی ما چقدر جدی است.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: از سوی دیگر، نفرت و عدم تحمل آشکار با حمله فوق الذکر نشان می‌دهد که برخی از بخش‌های جامعه یونانی قبرس تا چه اندازه از درک زندگی مشترک با ترک‌های مسلمان قبرسی در صلح، آرامش و مدارا فاصله دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار