کد خبر: 1180767
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
وزارت خارجه ترکیه امروز از احضار کاردار دانمارک در این کشور به دلیل ادامه توهین به کتاب مقدس مسلمانان جهان خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، دانمارک و سوئد با ادعای دفاع از آزادی بیان در حال اشاعه اهانت به قرآن کریم، کتاب مقدس مسلمانان جهان هستند به طوری که مقامات این دو کشور تاکنون نه تنها اقدامی برای جلوگیری از این کار شنیع نکرده اند، بلکه پلیس این کشور به طور رسمی برای مراسم‌های توهین به قرآن مجوز لازم را صادر می‌کند؛ اقدامی که با خشم کشور‌های اسلامی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) از احضار دوباره کاردار دانمارک در اعتراض به ادامه روند توهین به قرآن کریم در این کشور خبر داد.

براساس اعلام مقامات آنکارا، مقامات وزارت خارجه طی این احضار مراتب شدید اعتراض و مخالفت خود را با تکرار حوادث توهین به کتاب مسلمانان جهان ابراز داشته و آن را به شدت محکوم کردند. ترکیه خواستار پایان یافتن چنین اقدامات شنیعی از سوی دانمارک شد.

پیش‌تر نیز در روز دوشنبه دیپلمات‌های دانمارکی و هلندی به دلیل وقوع حوادث مشابه به وزارت خارجه ترکیه احضار شده بودند.

کاردار دانمارک از اظهار نظر پیرامون این مسئله اجتناب کرد. با این حال، پیش‌تر مقامات سوئدی و دانمارکی اعلام کرده بودند توهین به قرآن کریم در این کشور از سوی افراد صورت می‌گیرد و مواضع رسمی استکهلم و کپنهاگ احترام به ادیان است.

با این حال، کشور‌های اسلامی تاکید دارند کشور‌های حوزه نوردیک می‌توانند گام‌های عملی برای جلوگیری از توهین به قرآن کریم برداشته و از صدور مجوز رسمی برای چنین اقداماتی اجتناب کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار