کد خبر: 1180701
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
وزیر خارجه پیشین لبنان، تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا و آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران را یک دستاورد و موفقیت برای دیپلماسی ایران توصیف کرد.
به گزارش جوان آنلاين به نقل از فارس، «عدنان منصور» وزیر خارجه پیشین لبنان می‌گوید، آن‌چه امروز محقق می‌شود، دستاوردی برای ایران در مقابل ایالات متحده است، زیرا تبادل زندانیان و آزادسازی وجوه مسدود شده، یک موفقیت برای دیپلماسی ایران است.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، تصریح کرد: «توافق حاصله با میانجیگری قطر بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا درباره آزادی زندانیان و تبادل آن‌ها و نیز آزادسازی منابع مالی ایران، یک موفقیت برای دیپلماسی ایران محسوب می‌شود. بویژه که این پرونده چندین سال است که وجود دارد و آن‌چه که امروز به دست می‌آید، دستاوردی برای ایران در مقابل آمریکا محسوب می‌شود و اگر تعدادی از زندانیان از سوی ایران آزاد شده‌اند، ایرانی‌های زندانی در ایالات متحده نیز در مقابل آن‌ها، آزاد شده‌اند».

رئیس پیشین دستگاه دیپلماسی لبنان افزود: علاوه بر این، دارای‌هایی مسدود شده ایران در بانک‌های خارجی نیز آزاد می‌شود و این امر موجب افزوده شدن ۲۹ میلیارد دلار به خزانه ایران خواهد شد و به این کشور کمک می‌کند تا از دشواری‌ها و فشارها عبور و در زمینه‌های مختلف، سرمایه‌گذاری کند.

این در حالی است که، چند روز پیش، منابع آگاه به خبرگزاری فارس، اعلام کردند که دارایی‌های مسدود شده ایران در مسیر انتقال به صندوق‌های قطر است و توافق شده که این وجوه از واحد وون (واحد پول کره جنوبی) به یورو تبدیل شود.

این منابع اعلام کردند که آزادی زندانیان آمریکایی پس از واریز پول ایران به موجودی در بانک مرکزی قطر انجام می‌شود و قرار است در مقابل، شماری از شهروندان ایرانی زندانی در آمریکا نیز آزاد شوند. 

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران پیشتر اعلام کرده بود: ما این پرونده را یک پرونده کاملا انسانی می‌دانیم و جمهوری اسلامی ایران هیج پیش‌شرطی برای آن ارائه نخواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار