کد خبر: 1180268
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
منابع یمنی خبر دادند سفیر انگلیس در گفتگو با استاندار شبوه که وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی است، تأکید کرده باید حضور نظامی این کشور در استان‌های نفتی یمن بیشتر شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، کشور‌های غربی به ویژه آمریکا و انگلیس در حال افزایش حضور نظامی خود در استان‌های خارج از کنترل دولت نجات ملی صنعا به ویژه استان‌های شرقی این کشور هستند؛ استان‌هایی که ذخایر عظیم نفتی در آن قرار دارد.

پایگاه خبری الخبر الیمنی به نقل از منابعی در دفتر استانداری «شبوه» گزارش داد، سفیر انگلیس در یمن به همراه شماری از مسئولان سفارت این کشور به صورت اینترنتی، با «عوض ابن الوزیر» استاندار شبوه دیدار و مسئله تقویت حضور نظامی لندن در شرق یمن را بررسی کردند.

این منابع خبر دادند که سفیر انگلیس تأکید کرده است که باید به یگان‌هایی از نظامیان این کشور اجازه داده شود که در برخی از مناطق نفتی یمن مستقر شود. وی در توجیه این اقدام، مدعی شده که استقرار نظامیان انگلیسی، برای کمک به امارات است تا بتواند امنیت و ثبات را در این استان برقرار کند.

دولت یمن، ائتلاف سعودی-اماراتی و حامیان غربی آنان به ویژه آمریکا و انگلیس را اشغالگران خاک و غارتگران منابع این کشور یاد می‌کند. صنعا بار‌ها تأکید کرده است که این کشور‌ها باید خاک یمن را ترک کنند و در غیر این صورت تمامی منافع آنان در منطقه هدف قرار خواهد گرفت.

منابع مذکور در ادامه خبر دادند که پیش از این هم، نیرو‌های ویژه انگلیس در استان نفت‌خیز حضرموت مستقر شده بودند. استاندار شبوه در حال حاضر، مقیم امارات است. حضور این نیرو‌ها نیز با حمایت ابوظبی صورت گرفت و نیرو‌های اماراتی مسئولیت تأمین امنیت آنان را بر عهده دارند.

الخبر الیمنی گزارش داد، هنوز انگیزه‌های افزایش حضور نظامی انگلیس در استان‌های نفت‌خیز یمن مشخص نیست و اینکه آیا در راستای تلاش برای به دست آوردن سهم در هر گونه توافق صلح آتی است یا در قالب قرار داد با امارات برای حمایت از گروه‌های تجزیه‌طلب.

احمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن هم پانزدهم ماه جاری تأکید کرد: ما از نزدیک، پیگیر مشکلاتی هستیم که مداخلات آمریکا و انگلیس در امور یمن به وجود آورده است؛ به ویژه در خصوص کارشکنی در مسیر صلح و خصوصا مسائل انسانی.

وی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس در این زمینه، تفکرات خصمانه خود را به ائتلاف سعودی-اماراتی تحمیل می‌کنند، گفت که هدف این دو کشور، طولانی کردن جنگ و محاصره یمن است؛ چرا که «آمریکا و انگلیس در حالی از صلح در یمن سخن می‌گویند، ولی در عمل، کار دیگری انجام می‌دهند تا بتوانند هر گونه توافقی را بر هم بزنند».

العاطفی در پایان خطاب به عربستان و امارات گفت: هر کس که به دیوار آمریکا و انگلیس تکیه کند، عاقبتش فروپاشی و شکست است. متجاوزان هم از خشم مردم یمن در امان نیستند و تمامی امکانات را برای تغییر قواعد درگیری در اختیار دارند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از فرورین ۱۳۹۴ به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، حمله به این کشور را آغاز کرد و خسارات و تلفات زیادی به ملت آن تحمیل کرد. صد‌ها هزار یمنی در این جنگ کشته و ده‌ها میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار