کد خبر: 1178910
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹
وزیر امور خارجه دانمارک در رایزنی با همتای الجزایری خود از هتک حرمت به‌ساحت مقدس قرآن کریم در کپنهاگ پایتخت این کشور، عذرخواهی کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، لارس راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک به دلیل هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم مقابل سفارتخانه‌های برخی کشور‌های اسلامی از جمله الجزایر در کپنهاگ عذرخواهی و از وقوع این رخداد ابراز تأسف کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه الجزایر، راسموسن با احمد عطاف همتای الجزایری خود تلفنی گفتگوگو کرده است.

وزیر خارجه دانمارک در این تماس تلفنی ضمن ابراز تأسف خود از هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم مقابل سفارتخانه‌های برخی کشور‌های اسلامی از جمله الجزایر در کپنهاگ، از این رخ‌داد عذرخواهی کرد.

لارس راسموسن با تاکید بر اینکه این اقدامات غیرقابل قبول هستند، ادعا کرد که حملات مذکور کاملاً با حسن نیت مردم دانمارک مغایر است!

راسموسن در گفتگو با عطاف با بیان اینکه دولت دانمارک روی یک پیش نویس قانونی که هدف آن پایان اینگونه حملات است، کار می‌کند، اضافه کرد که این پیش نویس قانون را به پارلمان ارائه خواهد کرد.

گفتنی است که «سلوان مومیکا» پناه‌جوی عراقی که در ۲۸ ژوئن گذشته تحت محافظت پلیس سوئد، مقابل مسجد استکهلم نسخه‌ای از قرآن کریم را سوزانده بود، پیشتر هم مقابل سفارت عراق در استکهلم قرآن کریم و پرچم عراق را زیر پا گذاشته و شعار‌هایی علیه دین اسلام سر داده بود.

بیست و یکم جولای نیز اعضای یک گروه ضداسلام و افراطی در دانمارک با نام وطن پرستان دانمارکی نسخه‌ای از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ سوزاندند.

اعضای گروه با برافراشتن بنر‌های ضداسلامی و سر دادن شعار‌های توهین‌آمیز به اسلام، پرچم عراق و قرآن را روی زمین انداخته و روی آن پا گذاشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار