کد خبر: 1176851
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸

با تداوم هتک حرمت به قرآن کریم در دانمارک، دیروز سفیر دانمارک بار دیگر به وزارت امور خارجه احضار شد. رئیس‌جمهور ونزوئلا به عنوان یک مسیحی از مسیحیان پرسیده که «اگر کسی اقدام به سوزاندن انجیل کند ما مسیحیان چه احساسی خواهیم داشت؟»
در جریان احضار سفیر دانمارک به وزارت خارجه ایران، او توضیحاتی از اقدامات دولت این کشور برای ممانعت از تکرار این روند ارائه کرد. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه گفته که این تلاش‌ها مورد توجه ماست ولی برای ما عمل کشور‌ها در جلوگیری از تکرار این روند مهم است. سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به مسئولیت دولت‌های سوئد و دانمارک در جلوگیری از تکرار این اهانت‌ها گفت: اهانت به قرآن را یک پروژه سخیف صهیونیستی می‌دانیم. سفارت ایران در کپنهاگ نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اهانت مجدد به قرآن کریم، از دولت دانمارک خواست که اقدامات لازم را برای پایان دادن به این نمایش مضحک تحت نام دفاع از آزادی بیان انجام داده و توهین به قرآن کریم را متوقف کند. در این بیانیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ اقدام مستمر نفرت‌انگیز اهانت به قرآن کریم در دانمارک را به شدت محکوم می‌کند. در بیانیه مذکور عنوان شده است: این سفارتخانه از عدم اقدام مقامات دانمارکی جهت جلوگیری از ترویج بی‌وقفه خشونت در قالب سخنرانی‌های نفرت انگیز و بیگانه‌ستیزانه و توهین به قرآن کریم در شگفت است. در این بیانیه آمده است: اهانت به قرآن کریم در حالی ادامه دارد که سازمان همکاری اسلامی به نمایندگی از ۵۷ کشور مسلمان از دانمارک خواسته است که برای پایان دادن به این توهین آشکار به مسلمانان در سراسر جهان اقدام فوری اتخاذ کند. اهانت مستمر به قرآن کریم در دانمارک واکنش تند کشور‌های مسلمان را به همراه داشت و بسیاری از کشور‌ها اقدام به احضار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های دیپلماتیک دانمارک کردند. دیپلمات‌های دانمارک در بغداد نیز اقدام به ترک خاک عراق کردند. رئیس‌جمهور ونزوئلا از سکوت رهبران کشور‌های اروپایی در قبال آتش زدن قرآن کریم ابراز تاسف کرد.
نیکلاس مادورو گفته است: من افرادی را که با سکوت خود شریک این جرم هستند، محکوم می‌کنم. همانطور که ما شاهد سکوت سران کشور‌های اروپایی در قبال این موضوع هستیم. وی تأکید کرد: من از مسیحیان جهان می‌پرسم اگر در سوئد یا دانمارک یا کشور‌های دیگر ابتکار عمل برای سوزاندن کتاب مقدس مسیحیان را به دست بگیرند، چه احساسی خواهیم داشت؟ مادورو افزود: «من به عنوان یک مسیحی از خودم می‌پرسم که اگر کسی اقدام به سوزاندن انجیل کند ما مسیحیان چه احساسی خواهیم داشت؟ ما بسیار خشمگین خواهیم شد و اگر کسی کتب مقدس را بسوزاند توهین بزرگی خواهد بود. من در اعماق قلبم خشم مسلمانان جهان را، وقتی که می‌بینند قرآن کریم را می‌سوزانند، درک می‌کنم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار