کد خبر: 1178376
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
مربی سابق تیم ملی کشتی گفت: قیمت همه چیز افزایش پیدا کرده است، پس دستمزد کشتی‌گیران هم باید برای فصل جدید افزایش پیدا کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، علیرضا رضایی، در خصوص تیم ملی و بازگشت کامران قاسم‌پور به تمرینات روی تشک کشتی اظهار داشت: دورادور تمرینات تیم ملی را پیگیری می‌کنیم نه من بلکه همه کسانی که علاقه مند به کشتی پیگیر تمرینات و وضعیت تیم ملی هستند. خیلی خوشحال هستم که کامران به اردوهای تیم ملی بازگشته است. قاسم‌پور قهرمان 2 مدال تیم ملی است و امیدوارم با تمرینات و تلاشی که دارد بتواند در مسابقات جهانی بلگراد به فکر سومین طلای خود باشد و بتواند بدست آورد. بقیه نفرات تیم ملی را هم با اخباری که پیگیری می‌کنیم در جریان وضعیت آنها هستم و می‌دانیم که کشتی‌گیران مصدومیت جدی ندارند مخصوصا حسن یزدانی که امیدواریم همه کشتی‌گیران با شرایط بسیار خوبی چه به لحاظ جسمی و چه به لحاظ روحی راهی مسابقات جهانی شوند و نتایج خوبی را کسب کنند.

مربی سابق تیم ملی در خصوص حضور مربیان ایرانی و حضورشان در مسابقات جهانی با دیگر کشورها عنوان کرد: این موضوع یکی از حُسن‌های کشتی ایران است. ما همانقدر که کشتی‌گیر خوب داریم، مربی خوب هم زیاد داریم. حضور مربیان ایران در کشورهای مختلف نکته بسیار مثبتی برای کشتی کشورمان است. با توجه به توانایی و پتانسیلی که مربیان ایرانی دارند می توانند در کشتی خارج از ایران هم اثرگذار باشند. در واقع کشورهایی که می خواهند ورزش کشتی آنها رشد و پیشرفت کند مربیان ایران بهترین گزینه برای آنها هستند. در حال حاضر هم کشورهایی مانند تاجیکستان و ترکمنستان و هندوستان مربیان ایرانی به خدمت گرفتند که امیدوارم مربیان ایرانی موفق شوند و اثرات مثبتی رو کشتی آن کشورهای دیگر داشته باشند. حال باید تا مسابقات جهانی منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. هرچند من فکر می‌کنم تک ستاره های کشتی هند بتوانند ما را اذیت کنند. بقیه کشورها فکر نکنم در حدی باشند که بخواهند برای کشتی‌گیران ایران دردسر ساز شوند.

وی در ادامه درباره حضور روسیه و بلاروس در مسابقات قهرمانی جهان بلگراد گفت: حضور کشورهایی که قدرتمند هستند به بالا رفتن سطح مسابقات کمک می‌کند. حضور روسیه و بلاروس در مسابقات جهانی بلگراد قطعا می‌تواندسطح رقابت بین کشتی‌گیران را بالا ببرد، ضمن این که مسابقات جهانی باید با حضور همه کشورها و سوای هر موضوعی برگزار شود. مسابقات جهانی امسال سخت تر از سال گذشته خواهد بود چرا که همه کشورها حضور خواهند داشت. نگاه فدراسیون جهانی به حضور روسیه و بلاروس و همه کشور ها خوب است چرا که حضور همه مدعیان باعث قشنگ شدن کشتی ها خواهد شد.

رضایی درخصوص لیگ برتر کشتی کشورمان که حدود 2 ماه دیگر آغاز خواهد شد گفت: نظارت بر لیگ برتر باید بیشتر شود و شفاف تر باشد. دخالت‌ها اگر در لیگ برتر کمتر شود قطعا لیگ ما لیگ بسیار خوب و پویایی خواهد بود و می تواند اثر خوبی را برای آینده کشتی کشورمان با ظهور چهره‌های جدید داشته باشد. در مجموع لیگ به پویا تر شدن کشتی کشور کمک می‌کند. چه بهتر که بنگاه‌های اقتصادی و باشگاه‌های ورزشی برای داغ شدن رقابت‌های کشتی وارد گود شوند. کشتی قطعا از دیگر رشته‌های ورزشی کشش بیشتری دارد. سازمان لیگ اگر برنامه ریزی دقیقی را داشته باشد می‌توانیم شاهد اسپانسرهای قوی تری در لیگ باشیم.

پیشکسوت کشتی کشورمان درباره افزایش دستمزد کشتی گیران در فصل آینده لیگ کشتی تصریح کرد: قیمت همه چیز افزایش پیدا کرده است، پس باید دستمزد کشتی‌گیران هم باید برای فصل جدید افزایش پیدا کند. به همین دلیل باید تیم های وارد لیگ شوند که استطاعت مالی داشته باشند و بتوانند کشتی‌گیر را تطمیع کنند. تنها درآمد کشتی گیران لیگ است و هستند باشگاه های ورزشی برزگی که باید پای کار بیایند. هر جوری نگاه کنیم کشتی بعد از فوتبال پر مخاطب ترین رشته ورزشی است و باشگاه‌های بزرگ برای رسالت، هواداران و علاقه مندان کشتی که شده باید پای کار بیایند. افزایش دستمزد کشتی‌گیران موضوع طبیعی است و باید به گونه‌ای باشد که آنها بتوانند یکسال خود را تأمین کنند.

مربی سابق تیم ملی کشتی در پاسخ به این سوال که آیا با تیمی برای حضور در لیگ کشتی صحبت کرده است یا خیر گفت: در حال حاضر با تیم ملی کشتی ناشنوایان کار می‌کنم و هیچ پیشنهادی نداشتم و با نزدیک شدن به برگزاری لیگ اگر پیشنهادی باید آن را بررسی خواهم کرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار