کد خبر: 1177356
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
بانک مرکزی انگلیس هشدار داد که قیمت مواد غذایی در این کشور نسبت به گذشته بسیار بالاتر خواهد بود و به کاهش استانداردهای زندگی در این کشور منجر می‌شود.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، هاو پیل، کارشناس ارشد اقتصادی بانک مرکزی انگلیس هشدار داد که ممکن است روند فزاینده نرخ تورم در این کشور کمی کند شود، اما قیمت مواد غذایی نسبت به پیش از شکل‌گیری بحران افزایش هزینه‌های زندگی در انگلیس بالاتر باقی خواهد ماند.

این مقام انگلیسی گفته که طی 12 ماه منتهی به ماه ژوئن سال جاری نرخ تورم قیمت مواد غذایی در این کشور به شدت بالا بوده است.

پیل گفت‌: متأسفانه بعید است که شاهد روزهایی باشیم که قیمت مواد غذایی کاهشی شوند، یا اگر قرار باشد این روزها اتفاق بیفتند، به این زودی‌ها نخواهد بود.

به گفته این کارشناس اقتصادی؛ تبعات افزایش قیمت مواد غذایی در انگلیس تا حدودی طولانی‌تر و جدی‌تر از آن چیزی بوده که پیش از این انتظار می‌رفت.

پیل می‌گوید: بخشی از دلایل افزایش قیمت مواد غذایی در انگلیس مربوط به مشکلات تامین غلات نظیر گندم و همچنین روغن‌های خوراکی به خاطر درگیری نظامی در اوکراین و تحریم‌های غرب علیه روسیه است که باعث شده قیمت مواد اولیه و مواد غذایی اساسی افزایش یابد.

وی معتقد است؛ اتفاقات مذکور موجب شده تا شرکت‌های انگلیسی مجبور شوند برای تامین نیازهای خود هزینه‌های بیشتری بپردازند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار