کد خبر: 1177336
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
عضو انجمن متخصصین پوست ایران گفت: جراحان و متخصصین اورژانس و بیهوشی حتی می‌بینیم که جراح قلب، اورولوژیست و متخصص داخلی و عفونی و زنان که تخصص‌های مورد نیاز جامعه هستند هم کار زیبایی انجام می‌دهند. ادامه این امر باعث از دست رفتن دوران تخصصی که گذرانده‌اند و کمبود این تخصص‌ها در جامعه خواهد بود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، پروانه ساکت متخصص پوست و عضو انجمن متخصصین پوست ایران، در واکنش به حضور برخی از سلبریتی‌ها در تبلیغ جراحی زیبایی یا دخالت در این امور اظهار داشت: کار سلبریتی در دنیا جمع کردن مخاطب است و هرکاری برای جمع کردن فالوور انجام می‌دهد و اقدامات زیبایی را طوری نشان می‌دهند که این کار بسیار خوب است و از نکات منفی حرفی به زبان نمی‌آورند و مردمی که این تبلیغات را می‌بینند آن روی سکه و عوارض غیر قابل جبران را نمی‌بینند. زندگی سلبریتی‌ها را در حد سرگرمی ممکن است دنبال کنید ولی نباید در تمام امور بخصوص سلامت به آن‌ها به عنوان الگوی زندگی نگاه کرد. اطلاعاتی که از سوی سلبریتی ارائه می‌شود ناقص است و جنبه‌های جذاب آن در معرض دید شماست.

وی گفت: حوزه طب و طبابت خاص پزشکان است و حوزه زیبایی جای متخصصینی که در ان زمینه اموزش دیده‌اند. نمی توان با دوره چند روزه در زمینه زیبایی مهارت یافت. فردی که حرفه دیگری دارد و به دلیل آن حرفه معروف شده است نمی‌تواند به یکباره به متخصص روش‌های جراحی و زیبایی تبدیل بشود. متأسفانه این بازار آشفته بدون نظارت و سودآور دارد تمام حرفه‌ها را به خود جلب می‌کند و این امر در پزشکی هم باعث شده است سایر تخصص‌ها رشته خود را ر‌ها کنند و وارد کار زیبایی بشوند.

ساکت با بیان اینکه متأسفانه تعرفه‌های پزشکی پایین است و از سویی وزارت بهداشت برنامه‌ای برای به کار‌گیری هزاران پزشک عمومی ندارد گفت: از همین رو بیشتر آن‌ها که افرادی باسواد و هدفمند هستند با درامد‌های پایین به درمان بیماران مشغول هستند. عده زیادی به کار‌های زیبایی روی آورده‌اند در حالی که در دوران پزشکی عمومی هیچ آموزشی در این زمینه ندیده‌اند و دوران چند روزه‌ای را گذرانده‌اند.کار زیبایی حتی متخصصین دیگر را هم تدریجاً به این حوزه کشانده است.

این متخصص افزود: جراحان و متخصصین اورژانس و بیهوشی حتی می‌بینیم که جراح قلب، اورولوژیست و متخصص داخلی و عفونی و زنان که تخصص‌های مورد نیاز جامعه هستند هم کار زیبایی انجام می‌دهند. ادامه این امر باعث از دست رفتن دوران تخصصی که گذرانده‌اند و کمبود این تخصص‌ها در جامعه خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار