کد خبر: 1176989
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کشور ایران یکی از با استعدادترین بخش‌ها در فوتبال جوانان دنیا است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، مهدی تاج در نشست روسای کمیته جوانان استان‌های کشور، اظهار داشت: کمیته جوانان با توجه به گستردگی تیم‌های ملی در رده‌های پایه، مسئولیت سنگین و خطیری دارد که در نهایت نتیجه عملکردش درخشش تیم ها در مسابقات بین المللی است. تیم ملی نوجوانان که بازیکنانش از رده‌های پایه تا به این سن رسیدند توانستند جواز صعود به جام جهانی نوجوانان را کسب کنند که این امر با حمایت و پشتیبانی شما روسای کمیته‌های جوانان استانها و در راس آن کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در کنار تلاشهای شبانه روزی کادر فنی و بازیکنان رخ داده است.

وی افزود: طبق اطلاعاتی که به من دادند، کشور ایران یکی از با استعدادترین بخش‌ها در فوتبال جوانان در دنیا است که این امر بسیار عالی خواهد بود. همانطور که می‌دانید فوتبال در کشور با وجود پدیده های اجتماعی، قابل مقایسه نیست. بسیاری از صفحات و برنامه های تلویزیونی بر اساس فوتبال است و از جایگاه ویژه ای بهره می‌برد. بعد از فوتبال، رشته فوتسال با یک فاصله بسیار زیاد از دیگر رشته های ورزشی جلو است و علاقه مندان زیادی را دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: نیروی جوان باعث تغییر می‌شود و روند رو به رشد را شاهد خواهیم بود. کمیته جوانان با پشتوانه سازی در رده‌های پایه و اقداماتی که در امر توسعه فوتبال انجام می‌دهد باعث خواهد شد تا ورزش فوتبال کشور با وجود استعدادهای بی نظیری که وجود دارد در مسیر رشد و گسترش قرار گیرد. بخشی که تاثیر پذیری بسیاری دارد، بخش جوانان است. به همین دلیل باید به این قشر اهمیت ویژه ای داد.

وی افزود: حضور همه ارکان هیات رئیسه در این نشست بیانگر این است که فدراسیون فوتبال بسیار هدفمند بوده و برایش مهم است که در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد. درباره سامانه مدارس فوتبال کشور نیز معتقدم این سامانه بهتر بود در فروردین که آغاز ثبت نام بود رونمایی می‌شد اما امروز را هم به فال نیک میگیریم.

تاج تصریح کرد: معتقدم به یکباره نمی‌شود همه مشکلات را حل کرد. باید قدم به قدم گام برداریم تا به هدف خود برسیم. اگر بخواهیم کار کنیم فوتبال ابعاد گسترده ای دارد و باید برای آن تلاش کرد. خلق بسیاری از رویدادها در دنیا در آسیا رقم می‌خورد و فوتبال ما در سال‌های دور و نزدیک حماسه‌های خوبی را رقم زده است. اساسا فوتبال خلق یک حماسه است. مشکلات تحریم، VAR و خیلی موارد دیگر وجود دارد که برای حل آن گام بر می‌داریم و امیدوارم این نشست، جلسه پرباری باشد. کلام آخر؛ به بخش جوانان که موتور محرکه فوتبال و کارخانه بازیکن سازی است، باید اهمیت ویژه‌ای داد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار