کد خبر: 1176336
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
بر اساس اعلام وزارت دفاع انگلیس، بیش از 150 نظامی انگلیسی در بزرگترین رزمایش ارتش این کشور و ارتش‌های استرالیا و ایالات متحده آمریکا از اواخر تیر ماه تا اوسط مرداد ماه شرکت کردند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزارت دفاع انگلیس از شرکت بیش از 150 سرباز انگلیسی در رزمایش «تلیسمان سابر 2023»، رزمایشی که هر دو سال یک بار با سازماندهی ارتش‌های انگلیس، استرالیا و آمریکا برگزار شده اما نظامیانی از چندین کشور دیگر هم در آن شرکت می‌کنند، خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»،‌ وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای که روز جمعه همزمان با آخرین روز رزمایش  «تلیسمان سابر 2023» منتشر کرد نوشت: «بیش از 150 نفر از پرسنل ارتش بریتانیا به جمع سربازانی از 13 کشور دیگر پیوستند تا در رزمایش تلیسمان سابر شرکت کنند، رزمایشی که در سراسر استرالیا و آبهای اطراف آن با هدف پیشرفت منطقه هند-اقیانوس آرامی باز و آزاد برگزار شد.»

رزمایش « تلیسمان سابر 2023» از تاریخ 22 جولای (31 تیر)‌ شروع و به مدت دو هفته برگزار شده و روز جمعه 13 مرداد پایان یافت. این رزمایش بزرگترین رزمایش سازماندهی شده بین نیروهای مسلح استرالیا،‌انگلیس و آمریکا بوده و هدف از آن تقویت شراکت ها و قابلیت عملیات مشترک بین این کشورها اعلام شد.

وزارت دفاع انگلیس در وبسایت این وزارتخانه نوشت: «این رزمایش توانمندی‌های نیروها را در بخشهای زمین، دریا، هوا، فضا و عرصه دیجیتال آزمود. بیش از 34000 سرباز شامل نیروهای استرالیا، کانادا، فیجی، فرانسه،‌ آلمان، اندونزی، ژاپن، نیوزیلند، پاپوا گینه نو، کره جنوبی،‌ تونگا، بریتانیا و ایالات متحده امریکا در این رزمایش شرکت کردند.»

طبق اعلام این وزارتخانه، انگلیس در رزمایش امسال بیشترین تعداد سربازان خود را شرکت داده است.

این رزمایش با حادثه نیز همراه بود و چهار عضو نیروی هوایی استرالیا بعد از آن که بالگردشان در آب‌های نزدیک سواحل کوئینزلند در حین مانو مشترک با آمریکا سقوط کرد، مفقود شدند. ارتش کانبرا بعد ازچند روز عملیات جستجو اجساد آنها را یافته و مرگ آنها را اعلام کرد.

به گفته مقام‌های استرالیایی جستجو برای یافتن جعبه سیاه این بالگرد همچنان ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار