کد خبر: 1176172
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
رایزنی درباره وضعیت اوکراین در نشست جده عربستان با حضور نمایندگان ۳۰ کشور آغاز شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، العربیه به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان سعودی از آغاز رایزنی در خصوص وضعیت اوکراین در نشست جده با حضور نمایندگان حدود ۳۰ کشور خبر داد.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، نشست دو روزه مذکور بخشی از فشار دیپلماتیک اوکراین برای ایجاد حمایت فراتر از حامیان اصلی غربی خود از طریق تماس با کشور‌های جهانی است که تمایلی به جانبداری در مناقشه ندارند.

العربیه در این باره اضافه کرد: اوکراین و متحدانش امیدوارند در نشست جده مشاوران امنیت ملی و دیگر مقامات ارشد کشور‌های حاضر - غیر از روسیه - بر سر اصول کلیدی در مورد چگونگی پایان دادن به جنگ در اوکراین به توافق برسند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد: هرگونه تصمیم گیری در نشست جده درباره اوکراین بدون مشارکت مسکو پوچ و بیهوده است. ما باید دو چیز را از هم تفکیک کنیم؛ حل و فصل وضعیت در میدان و تحکیم آن در سطح سیاسی. همانطور که گفتم، بدون مشارکت روسیه - این پوچ و بی‌معنی است. فکر می‌کنم همه این را می‌فهمند. موضوع دیگر این است که در مورد وضعیتی صحبت کنیم که آن را نه روسیه، بلکه غرب تحریک و ایجاد کرده است.

وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرده بود که این نشست در راستای تلاش‌های محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در ارتباط با برقراری صلح و پایان دادن به جنگ اوکراین برگزار می‌شود.

مقامات ریاض ابراز امیدواری کرده اند که این نشست به تقویت گفتگوها، همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در راستای پایان دادن به جنگ اوکراین از راهکار‌های دیپلماتیک و سیاسی منجر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار