کد خبر: 1176123
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
آمازون به دلیل رعایت نکردن وضعیت شرایط کار و ایمنی کارگران انبار خود دوباره توسط قانونگذاران ایالات متحده جریمه شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، رگولاتور ایمنی محل کار آمریکا گفت شرکت آمازون کارگران یکی از انبار‌های بزرگ خود را با اعمال فشار و عدم ارائه مراقبت‌های پزشکی مناسب در معرض شرایط خطرناکی قرار داده است.

اداره ایمنی و بهداشت شغلی گفت کارگران در انبار نیوجرسی، استرس بدنی داشتند که باعث اختلالات عضلانی و آسیب به گردن و کمر آن‌ها می‌شد.

این اداره مبلغ ۱۵ هزار و ۶۲۵ دلار جریمه را توصیه کرده است که حداکثر جریمه مجاز در ایالات متحده است و آمازون ۱۵ روز فرصت دارد تا جریمه را پرداخت کند یا به هیئت بازبینی اعتراض کند.

اداره ایمنی و بهداشت شغلی پیش از این نیز حدود ۱۵۰ هزار دلار جریمه به دلیل ایجاد شرایط خطرناک یا صدمات ناشی از کار در چندین انبار دیگر آمازون وضع کرده است.

اکنون یک گروه مدافع کارگران، گفت که شکایتی را به نمایندگی از کارکنان یک انبار آمازون در نزدیکی سنت لوئیس، میسوری ارسال کرده است. آن‌ها گفتند این شرکت شرایط کاری بیش از حد و ناایمن را اعمال می‌کند و کارکنان پزشکی داخلی آمازون با آن‌ها بدرفتاری می‌کنند.

آمازون در بیانیه‌ای که توسط سخنگوی آن ارائه شد، گفت که ایمنی کارگران را جدی می‌گیرد و قصد دارد به مورد ارائه شده توسط اداره ایمنی و بهداشت شغلی اعتراض کند.

این شرکت در رابطه با شکایت ارائه شده در میسوری گفت که میزان آسیب در انبار میسوری کمتر از میانگین صنعت است و از سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۵ درصد بهتر شده است.

آمازون گفت: «اکثریت قریب به اتفاق کارگران این مرکز در نظرسنجی‌های ناشناس می‌گویند که در محل کار احساس امنیت می‌کنند و معتقدند مدیران آن‌ها همیشه به دنبال راه‌هایی برای افزایش ایمنی هستند.»

منتقدان آمازون مدت‌ها است که می‌گویند این شرکت از طریق الزام کارگران به کار ناامن و بدون وقفه سود را به جای ایمنی در اولویت قرار می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار