کد خبر: 1175875
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹
رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی انتخابات لرستان:
رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی انتخابات لرستان تأکید کرد: مسئولان اجرایی و نظارتی انتخابات مجلس، جریانات سیاسی و حامیان آن‌ها باید در چارچوب قانون حرکت کنند.

به گزارش جوان از لرستان، تیمور سپهوند شامگاه سه‌شنبه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه لرستان با بیان اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: دشمنان نظام در صدد ضربه‌زدن به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و همه مردم، داوطلبان انتخابات مجلس و حامیان آن‌ها باید با عمل به چهار راهبرد توصیه شده از سوی مقام معظم رهبری نقشه‌های دشمنان را نقش‌برآب کنند.

وی مشارکت، سلامت انتخابات، امنیت انتخابات و رقابت سالم را راهبردهای مدنظر رهبری عنوان کرد و افزود: همه مردم، داوطلبان و حامیان باید در راستای اتحاد، وحدت و مشارکت حداکثری مردم گام بردارند.

رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان در ادامه به قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مسئولان اجرایی و نظارتی، جریانات سیاسی و حامیان آن‌ها باید در چارچوب قانون جدید و با اشراف کامل بر آن حرکت کنند و تخطی نکنند.

سپهوند در ادامه، گفت: هم استانی‌هایی که قصد داوطلب شدن در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان را دارند از ۱۶ مردادماه به مدت یک هفته فرصت ثبت‌نام دارند.

وی مدت در نظر گرفته شده را غیرقابل‌تمدید دانست و افزود: باتوجه‌به محدودیت زمانی تا ابلاغ رسمی قانون اخیر انتخابات مجلس شورای اسلامی، به جهت جلوگیری از هرگونه خللی در فرایند ثبت‌نام داوطلبان، ضروری است مدارک موردنیاز مندرج در قانون برای ثبت‌نام و بارگذاری در سامانه، از هم اکنون تهیه کنند.

رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان، گفت: داوطلبان پس از بارگذاری مدارک کد رهگیری دریافت خواهند کرد.

سپهوند با بیان اینکه ثبت‌نام رسمی داوطلبان از ۲۷ مهرماه آغاز می‌شود، افزود: مسئولانی که تقاضای داوطلب شدن دارند باید شش ماه قبل از ثبت‌نام استعفا داده باشند.

وی به قانون جدید تبلیغات اشاره کرد و گفت: تبلیغات داوطلبان نباید مغایر امنیت ملی کشور باشد و به اختلافات قومی و مذهبی دامن نزند.

رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان، دادن وعده‌های خارج از قانون، تخریب یا تهدید و هتک حرمت و حیثیت افراد حقیقی و حقوقی، نوشتن اظهارات خلاف واقع، دیوارنویسی، تخریب یا پاره‌کردن عکس دیگر نامزدهای رقیب و راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی از مهم‌ترین تخلفات تبلیغ داوطلبان عنوان کرد و افزود: در صورت تخطی از قانون تبلیغات افراد خاطی با مجازات‌های سنگینی همچون انفصال‌ازخدمت و دیگر محرومیت‌ها روبرو خواهند شد.

سپهوند، بار دیگر از مردم خواست با وحدت و اتحاد و آرامش و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

 

برچسب ها: انتخابات ، مجلس ، دشمن
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار