کد خبر: 1174040
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
­یک کارشناس صنعت خودرو گفت: تولید خودرو‌های اقتصادی و ایمن که از لحاظ اقتصادی برای مردم مقرون به صرفه باشد می‌تواند راهی برای تعادل در قیمت بازار خودرو باشد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از صدا و سیما، امیرحسین کاکایی کارشناس صنعت خودرو، با اشاره به، اما و اگر‌های تولید خودرو‌های مقیاس کوچک در کشور، گفت: در گذشته که واردات آزاد بود، انواع خودرو‌ها از جمله ماتیز و ام وی ام ۱۱۰ مونتاژ می‌شدند و علی رغم مصرف و استحکام مناسب، با استقبال چندانی مواجه نشدند.

وی با بیان اینکه این دست خودرو‌ها اصولا متناسب با شرایط محیطی متفاوت و سلیقه‌های متفاوتی ساخته می‌شدند، گفت: اصولا بیشترین تقاضا برای خودرو‌های سایز کوچک در شهر‌های اروپایی است چرا که قیمت بنزین در این شهر‌ها بالاست,، اما در کشور ایران، خودرویی مانند ماتیز از استقبال بالایی برخوردار نبود.

این کارشناس صنعت خودرو خودرو‌های سایز کوچک را ناایمن‌تر از خودرو‌های بزرگ دانست و گفت: از آنجایی که برای رفت و آمد در شهری مانند تهران اصولا باید در بزرگراه‌ها تردد کرد، بنابراین تمایل کمتری به استفاده از ماشین‌های سایز کوچک است چرا که باعث کاهش احساس ایمنی می‌شوند.

وی تولید خودرو‌های مقیاس کوچک و ایمن را راهی برای تعادل در قیمت بازار دانست و گفت: اگر خودروسازان بتوانند خودرویی تولید کنند که هم اقتصادی و هم ایمن باشد می‌توان امیدوار به کاهش قیمت‌ها بود؛ زمانی پراید از ارزان‌ترین خودرو‌های تولیدی بود، اما بعد از آن خودرویی هم رده قیمتی با این خودرو تولید نشد که همین موضوع باعث برهم خوردن بازار خودرو شد.

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: اصولا خودروسازان برای سلیقه مردم خودرو تولید می‌کنند. به طور نمونه تولید خودرو‌های گازسوز از آنجا که با سلیقه مصرف کنندگان سازگار نبود محبوبیت زیادی پیدا نکرد تنها زمانی که خودرو‌های گازسوز با استقبال مردم مواجه شد که قیمت بنزین افزایش یافت.

کاکایی گفت: با فرض این که خودرو‌های مقیاس کوچک بتوانند واکنش‌های مثبتی از مردم دریافت کنند، برای رسیدن به خودرو برقی کوچک و ایمن فناوری بالایی مورد نیاز است؛ مدتی قبل کشور هندوستان با همین پیش‌فرض خودرویی به نام نانو با قیمت تمام شده حدود ۲ هزار و ۲۰۰ دلار تولید کرد، اما بعد از مدتی متوقف شد، زیرا این خودرو فقط ظاهر مقبولی داشت و از ابعادی مثل ایمنی نتوانست پاسخگوی نیاز مردم باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار