کد خبر: 1173999
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که انگلیس از سخنرانی یکی از نمایندگان این کشور در نشست شورای امنیت جلوگیری کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل از کارشکنی ضد روسی انگلیس در جریان نشست امروز شورای امنیت خبر داد.

به گزارش پایگاه اینتل ریپابلیک، نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد که انگلیس مانع سخنرانی یکی از سخنرانان روسی در شورای امنیت درباره اوکراین شد.

بنا به بیانیه نمایندگی روسیه در سازمان ملل، موضوع اصلی این نشست شورای امنیت بحث بر سر توافق مربوط به صادرات غلات از بنادر دریای سیاه بود، که پیش از این از سوی روسیه تمدید نشد.

نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که روسیه نیازی به گفتگو در سازمان ملل در مورد این موضوع ندارد. این کشور موضع خود را در مورد صادرات غلات در بنادر دریای سیاه بیان می‌کند.

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش اعلام کرد که روسیه از صحبت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره توافق غلات، که از سوی کشور‌های غرب درخواست شد، خودداری کرده است.

روسیه به تازگی اعلام کرد که به دلیل تأمین نشدن خواسته‌های این کشور در خصوص صادرات محصولات کشاورزی خود، از توافق صادرات غلات با اوکراین خارج می‌شود.

ابتکار غلات بخشی جدایی ناپذیر از توافقنامه‌ای است که با روسیه منعقد شده است. تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که به مدت ۳ سال طراحی شده است شامل رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کود‌های شیمیایی روسیه نیز بود.

همچنین، قرار بود براساس این توافقنامه اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت، ازسرگیری تأمین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات، بازسازی خط لوله آمونیاک و تعدادی اقدامات دیگر نیز برای روسیه انجام شود. اما همانطور که مسکو اعلام کرده است، این بخش از توافقنامه هنوز اجرایی نشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار