کد خبر: 1173983
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
وزیر خارجه عراق گفت که دولت دانمارک باید مانع تکرار اهانت مکرر به اسلام و قرآن کریم شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، فواد حسین وزیر خارجه عراق امروز چهارشنبه از دولت دانمارک خواست از تکرار هتاکی مکرر به اسلام و قرآن کریم جلوگیری کند.

وزیر خارجه عراق در تماس تلفنی با همتای دانمارکی خود، جنایت سوزاندن قرآن کریم را محکوم کرد و گفت آزادی بیان نباید به آزادی‌ها خدشه وارد کند، این اقدامات با کرامت و حقوق انسان هم تعارض دارد.

وزیر خارجه دانمارک که رسما برای هتاکی افراد افراطی به قرآن کریم و مقدسات اسلامی پوشش ایجاد کرده، مدعی شد که به شدت اقدامات خصمانه علیه اسلام را محکوم می‌کند.

منابع خبری دیروز سه‌شنبه گزارش دادند که ۵ عضو یک گروه افراطی در دانمارک، مقابل سفارت مصر اقدام به سوزاندن قرآن کریم کردند. روز دوشنبه نیز برخی افراد در یک جنایتی دیگر، اقدام به سوزاندن مجدد قرآن کریم در برابر سفارت عراق در کپنهاگ پایتخت دانمارک کردند.

جمعه گذاشته نیز گروهی افراطی «ملی‌گرایان دانمارکی» اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در برابر سفارت عراق در کپنهاگ، پایتخت دانمارک کردند. این گروه افراطی دانمارکی با برافراشتن بنر‌هایی علیه اسلام و سر دادن شعار‌هایی اهانت‌بار به آن، اقدام به انداختن قرآن کریم و پرچم عراق روی زمین کرده و به آن اهانت کردند.

به گفته چندین منبع رسانه‌ای، این گروه افراطی دانمارکی حمله خود را در میان تدابیر امنیتی شدید پلیس انجام داده‌اند، گروه مذکور پیش از این در برابر سفارت ترکیه در کپنهاگ به قرآن کریم و پرچم ترکیه اهانت کرده بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار