کد خبر: 1173875
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
نماینده لندن در سازمان ملل مدعی شد انگلیس اطلاعاتی دارد مبنی بر اینکه ارتش روسیه ممکن است هدف قرار دادن تأسیسات غلات اوکراین را افزایش دهد و به کشتی‌های غیرنظامی در دریای سیاه نیز حمله کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، دولت انگلیس شامگاه سه‌شنبه با دستمایه قرار دادن انقضای توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین در دریای سیاه، نسبت به احتمال حمله روسیه به کشتی‌ها در این آب‌ها هشدار داد.

«باربارا وودوارد» نماینده لندن در سازمان ملل متحد مدعی شد: «اطلاعات ما نشان می‌دهد که ارتش روسیه ممکن است هدف قرار دادن تأسیسات غلات اوکراین را افزایش دهد و به کشتی‌های غیرنظامی در دریای سیاه نیز حمله کند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وودوارد طی نشست خبری در سازمان ملل گفت که «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس در جریان تماس تلفنی با «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در روز سه‌شنبه، این اطلاعات ادعایی را به اشتراک گذاشته است.

وی بدون ارائه هیچ مدرک یا سندی برای ادعاهای خود، اظهار داشت که لندن همچنین اطلاعاتی در اختیار دارد مبنی بر اینکه روسیه مین‌های دریایی بیشتری را در مسیرهای منتهی به بنادر اوکراین قرار داده است.

طبق این گزارش، نماینده انگلیس در سازمان ملل افزود: «ما با ارزیابی آمریکا مبنی بر اینکه این اقدامات روسیه، تلاشی هماهنگ برای مقصر نشان دادن اوکراین در هرگونه حمله به کشتی‌های غیرنظامی در دریای سیاه است، موافق هستیم».

به نوشته رویترز، دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل هنوز به سوالات برای اظهار نظر درباره این ادعاهای لندن پاسخ نداده است.

این در حالی است که کاخ سفید نیز هفته گذشته ادعاهایی مشابهی درباره حملات احتمالی روسیه به کشتی‌های غیرنظامی و قرار دادن مین‌های دریایی در آب‌های نزدیک بنادر اوکراین مطرح کرده بود.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه به کشتی‌های عازم بنادر اوکراین از مسیر«دریای سیاه» هشدار داده بود که اهداف نظامی بالقوه محسوب می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار